Gå til innhold

Liker virkelig ikke vann. Ok med kullsyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver virkelig å drikke mye vann i løpet av dagen, men sannheten er at jeg synes det er ordentlig vondt. På jobben har vi dispenser med vann med kullsyre. Dette synes jeg er veldig godt. Er det noen som vet om jeg har "lov" til å regne dette som vann? Og om det er skadelig å drikke for mye kullsyre? Takk!!

Fortsetter under...

Skrevet

Det er salter i vann med kullsyre, og drikker man masse av dette blir man faktisk mer tørst. Helt greit å drikke vann med kullsyre men må også drikke noe annet.

Skrevet

Fader. Får bite tennene sammen og drikke vanlig.. Ja ja. Takk for svar! :-)

Skrevet

kan jo drikke svak naturlig saft...med vann:D

Skrevet

du syntes ikke at vann som imsdal ol er bedre enn fra krana?

Skrevet

Ikke så dumt :-) Veldig glad i saft, altså..

Annonse

Skrevet

Jeg har i grunnen hørt at kullsyre skal være ok jeg da, kroppen trenger jo salt også og sånt som farris skal jo være bedre å drikke etter trening enn vanlig vann fordi det er bedre for væskebalansen. Men siden jeg ikke kan fordra kullsyre selv er jeg vel egentlig feil person til å svare i denne tråden ;-)

Skrevet

Niks. Når jeg trener eller er veldig tørst, synes jeg det er godt. Ellers blir jeg skikkelig kvalm av det faktisk.

Skrevet

Hmm. Da kan jeg kanskje drikke 50/50? Takk :-)

Skrevet

kan jo prøve å lage det litt fristende med litt sitronskiver/agurkskiver...kansje vannet blir litt mer "spennende":D lykke til :DDD

Skrevet

Riktig Kaklehøna. Kroppen trenger salter, og kullsyre er OK. Men det er jo det jeg svarer også. At drikker man for mye så blir man tørst. Og man får også nok salter igjennom mat at man ikke nødvendigvis trenger å tillføre dette også igjennom drikke.

Skrevet

Tipper jeg får gjennomgå grundig av mennene på jobb når jeg står og skjærer sitron og agurk til å ha i vannet. Blir mobbet fordi jeg har grønnsaker på brødskiven :-D Men det skal jeg ikke bry meg om. Bra tips!

Annonse

Skrevet

hehe, hva er det mannfolk som alltid må si kaninfor hehe

Skrevet

Da så :-) Da er vi vel enige. Uansett, jeg har for skrøpelige tenner til at det hadde vært aktuelt å drikke noe annet enn rent vann til vanlig.

Skrevet

Er ikke så veldig glad i vann selv, men vi kjøpte oss kjøleskap med vann og isbiter, vann smaker velig mye bedre med masse isbiter.

Og sitron/lime skiver i vannet gjør det veldig godt. Så når jeg er flink setter jeg en mugge full av isbiter og vann og har sitronskiver i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...