Snikskytteren er storebror! Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hvordan er renselsen etter planlagt keisersnitt? Kortere eller helt lik som den ellers ville vært?
2prinsesserogbim Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 eg hadde kort renselse... Hadde haste-planlagtsnitt... Varte i under en uke, men eg pleier heller ikkje ha mensen så mange dagene...
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Jeg vil tro den er helt som hos alle andre. Renselsen kommer jo fra et sår i livmoren etter der morkaken satt, og det såret er vel akkurat like lite/stort uansett hvordan morkaken kommer ut.
emla Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Har hatt vanlig fødsel og akutt keisersnitt. Renselsen etter KS var mye lettere og tok mye kortere tid. Hadde bare blødninger i rundt 14 dager og kunne bruke de tyneste bindene til libress. Mens det etter vaginal fødsel tok rundt 6 uker med nattbind døgnet rundt. Skulle tro at KS var værre da jeg hadde hatt to morkaker (tvillinger) enn det andre siden det bare var et barn.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2009 Det var det jeg også trodde Alva... Hadde akutt snitt sist, og hadde en normal renselse. Men har lest her at man ikke har den normale renselsen etter keisersnitt vanligvis...
2prinsesserogbim Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Ja det er nok individuelt kor lett eller "tung" renselse man får... Eg var veldig heldig, forventer ikkje å vere like heldig denne gangen men blir glad om den bare vare en uke denne gangen også.. Aner ikkje om eg skal ha keisersnitt denne gangen, håper jo på vaginal fødsel.. vil oppleve den også
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Jeg hadde haste ks, blødde i ca 5 uker, men de siste 3 ukene var det gnaske lite, men måtte bruke vanlige bind fremtil siste uka, da holdt det med truseinnlegg.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Hos meg varte renselsen i over 6 uker etter planlagt keisersnitt, noe jeg fikk forståelse for at var helt normalt.
Bonanza Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Jeg hadde haste ks, og en lang renselse (6 uker)., Men bare kraftig blødn i 2 dager når jeg var på wc, og ellers bare litt. Holdt greit med et vanlig always bind liksom...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Jeg hadde helt vanlig vaginal fødsel og renselsen varte i 8 uker, det var så mye også at det ikke holdt med vanlig nattbind så jeg måtte få spesialbind i fra fødestuen :/ Håper det blir bedre denne gangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå