lilliz84 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 ikke bare føler jeg meg tykk,men folk må kommentere det!!! enten " oi så svær du har blitt" eller "er det feita som sitter der"?? (hørte senest forrige uke! så avslutter flere å si " ikke lenge igjen nå så blir du tynn igjen"! skjønner ikke hva som får folk til å si sånt.. enkelte tror at man er like tynn 1 time etter fødsel som man var før graviditeten. er i uke 35 og har gått opp 13 kg.. folk trenger ikke gni det inn! Er jo ikke noe gøy å høre det,spes ikke med litt hormoner i usving..hehe flere som får "fine" kommentarer???
SokkeLaila Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 5 dager til termin og gjett om jeg får høre det! Er slank i utgangspunktet og har smelt på meg 20 deilige kilo siden jeg ble gravid..! Ser jo selv at jeg er mer fyldig (pen måte å ordlegge seg på!) enn før, men hva folk sier -ja, det blåser jeg en lang marsj i! Jeg lar folk synse akkurat så mye de vil, men jeg har det bra lell med kiloene, jeg..! Blås i dem -du ser nok fabelaktig ut!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 OI, så slemme de er!!! Jeg er i uke 32 og har gått opp rundt 15 kg. JEg syns jeg selv er blitt skikkelig feit, og det syns sikkert folk rundt meg og. Men det eneste jeg hører er at jeg ser så fin ut som gravid, at magen er fin eller andre fine kommentarer. Hører ofte også at man ikke kan se at jeg har lagt på meg så mye. Selv om jeg ikke tror på dem(hehe), så er det godt å høre slike ord, og ikke høre om dobbelthaka eller gigalårene mine;) Er det vennene dine som sier dette eller? Hvis det er familien ville jeg bedt samboern min snakke med dem og be dem holde slike kommentarer inne. Er ille nok å syns seg selv er feit, trenger ikke å høre det fra andre!!! Det er direkte frekk syns jeg"!! Sender deg en god klem jeg:)
Snikskytteren er storebror! Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Jeg var en tur hos mamma i går, og hun kommenterer støtt hvor stor mage jeg har. Og i går innsisterte hun på å få bilder av magen siden jeg skal ha keisersnitt i morgen. Da jeg dro opp genseren sa hennes nye mann : "å fy fader, du har stor mage! Kommer ikke den til å henge veldig etter fødsel? Men det er vel ikke noe å bry seg om, du går vel ned 20-30 kg ganske fort!" Må si jeg ble rimelig lei meg. Har gått opp 18 kg. =(
SokkeLaila Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 ..åj, snikskytter'n.. den var drøy fra mamma'n din.. Skjønner at du ble lei deg da, ja..
småeinsteins Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 For det første: Gravide er ikke "tykke og fete" fordi de får stor mage - de er gravide! Dessverre er det enkelte som ikke skjønner denne svært så enkle logikken, og kommer med idiotiske kommentarer (som i tillegg blir tolka i verste mening av hormonelle gravide ;-). Her er hva jeg har lært etter tre svangerskap: 1) Magen din er din, og du bestemmer over den - hvem som skal få kjenne på den, hvem som skal ta bilder av den - og når dette skal skje. 2) Dersom noen kommenterer at magen din er blitt stor, så forsøk å ta det som et kompliment (ofte er det akkurat det det er ment som, men selv når det ikke er det - tolk det dithen). Si: Takk, ja den er blitt stor og flott nå! Babyen der inne trenger plassen, vet du! 3) Bruk klær som framhever den gravide magen, slik at alle ser at du er ei flott gravid dame, og ikke tror at du bare har lagt på deg litt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå