Gå til innhold

Er dere ute med deres 3 mnd, nå som det er knall sol ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskeli å vite hva jeg ska gjøre med jenta når det er sol ute, siden babyer ikke skal få sol på seg..

1. Kan en baby sitte i vippestol der det er sol vist hun har solhatt og klær?

2. Kan jeg ikke bære babyen i baby bjørn når det er sol ute? (da får den jo sol på seg)

3. Hva gjør dere vist babyen ikke vil ligge i skyggen å sprelle, kan man da gå med de litt i rundt selv om de får litt sol på seg, elr er det fyfy?

4. Hva gjør dere om dere drar på stranda med baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at babyen ikke skal være i solen. De skal jo helst ikke smøres, så da kan det jo bli litt hardt for den bleike baby-huden.

Gutten min er 8,5 uke og jeg har foreløpig bare vært ute med han når han sover eller vil ligge for seg selv i vogna, Nå er det skjelden han vil ligge alene i vogna, så ser for meg at jeg må gå noen laaange turer denne uka.

Dytter denne litt for deg, for er veldig usikker selv på om jeg tør å ta han med meg på stranda. Jeg gidder liksom ikke å pakke med meg alt som må være med på stranda bare for å tilbringe en time der.

Legger til ett spm:

Fra hvilken alder kan de være litt i sola og duppe beina i vannet osv???

(forstår at det foreløpig er for tidlig, men er nyskjerrig:-)

Skrevet

De skal jo helst ikke sitte eller ligge i direkte sol, men det er litt solfaktor i vandlige bommuls klær så det er klart at de kan bli med ut. Jeg bruker solhatt på mi og prøver å ha henne mest i skyggen. Ellers så kjøpte jeg en sånn drakt som er for litt større barn med SPF 50. På større barn er den lår og arm kort men når snuppa får på seg den i str 68 blir den jo heldekkende:)

Skrevet

Hvis babyen vil sitte i vippestol kan du kansje sette en stol, vogna e.l ved siden av som lager skygge. Selv har jeg på solhatt, og solbriller og heldekkende klær. Det skal holde :)

Det gjelder å være kreativ! Jeg har også hatt han på fanget hvor jeg blir skyggen. Leketeppe med leker over seg burde jo være rett alder for dem. Sett vogna ved siden av, så blir det skygge, og pass på så de ikke blir for varme :)

Skrevet

Jeg har hørt de kan være litt i sola fra de er 1år, men i aug når mini er 8 mnd, og evt. glovarmt kommer han til å plaske i basseng med skygge. Dyppe bena kan vi vel egentlig gjøre nå også, bare han ikke får sol på seg...

Skrevet

Det hadde vel blitt en litt trist sommer hvis man måtte holde seg innendørs hver gang det var sol og fint vær ute kanskje;)?

Jeg hadde nok prøvd å holde babyen mest mulig i skyggen, under en parasoll eller vedsiden av vogn eller annet som lager skygge. I tillegg vil jo heldekkende, lette bomullsklær beskytte en del, samt en bredbremmet solhatt. Et par solstreif i ny og ne skader ikke, så det er ikke noe i veien for å gå litt rundt i hagen med baby selv om det er sol, så lenge den har på seg solhatt. Det gjør ihvertfall jeg, i korte doser;)

Gjest Tale30
Skrevet

Som andre sier, hold barnet i skyggen, og ha med teppe til å skape skygge i vogna (da snakker jeg ikke om å dekke åpningen helt med teppe). arasoll kan du ta med og skape skygge der babyen ligger i parken, eller hvor det måtte være.

Når det kommer til smøring så kan babyer bruke solkrem med fysisk filter (ikke kjemisk eller blandingsfilter) Det er viktig å smøre godt de partiene som ikke dekkes av klær.

Jeg bruker ikke bæresele til jenta mi de dagene hvor det er knallsol..

Skrevet

hva gjør dere med hender? Kan jo liksom ikke ha votter på, og å smøre solkrem på de er litt dumt med tanke på å spise på hendene etterpå..

Skrevet

Jada, du kan være masse ute. Pass på å ha babyen i skyggen. Jeg har kjøpt strandtelt på Europris, da får babyen skygge og ly for evt vind. Genialt! Ellers kan babyen ligge på et teppe i skyggen, så lenge det ikke blåser altfor kraftig.

Litt sol på hendene skader ikke, det er jo ikke til å unngå. Husk at babyer vokser opp i mer solrike land enn Norge også, uten å ta skade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...