Gå til innhold

Dere med fødeerfaring - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i mårra. Er (som veldig mange andre her....) MØKK LEI! Har gått med mer kynnere og nedpress en vanlig den siste uka, men på langt nær noe som har vært ubehagelig eller regelmessig..

De siste to dagene har jeg imidlertid knapt hatt en kynner! I går gikk jeg en lang tur og følte meg nesten ikke gravid engang - var så lett på foten som jeg ikke har vært på mange måneder!!

Så nå er jeg helt motløs: MÅ man lissom merke at noe er på gang flere dager før fødsel, eller kan det for noen bare plutselig starte??

Jeg vil ha babyen min ut!!!!!!!!!! (og mannen bør snart komme hjem for nå blir det noe på han for å si det sånn... hehe).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fødeerfaring selv, men har hørt fra flere jeg kjenner som har barn at de også fikk en slags "opptur" form-messig ikke lenge før fødselen, hvor plutselig kroppen føltes "normal" igjen etter ukevis med slit... Så nyt at formen føles bra, bygg opp et lager med ekstra energi, og vær for all del ikke motløs :-) (Lett for meg å si, jeg har uansett mange uker igjen med venting... ikke sikkert jeg tar like lett på det når jeg runder termindatoen ;-)...)

Masse lykke til!

Skrevet

Hei!

eg har fødd ein gong før.

Eg hadde ikkje følelsen av at noko var på gang før eg fikk rier.

Det er ikkje nødvendigvis slik at ein skal ha masse kynnere og problem før fødsel begynner. Det går an å berre ha det fint og vera gravid.

Då eg reiste for å føde sist meinte alle at eg kom til å bli sendt heim igjen. Dei meinte eg hadde hatt det for bra og var for frisk, til at det var fødselen som var i gang for alvor. Eg fikk min sønn ca 8 timer etter.

Det er berre bra å vera i form før fødsel, du får samle krefter og glede deg, du får bruk for kreftene. :)

Skrevet

Jeg hadde ingen kynnere eller noe som kunne tyde på at fødselen var i gang før riene starta. Da var det 5 min i mellom og snuppa var ute 8,5 t etterpå. Lurte fælt på det selv den gangen, om jeg måtte få kynnere og lurerier før det starta for ordentlig, men det trengtes ikke.

Skrevet

Har født to ganger før. Med førstejenta så fikk jeg ingen forvarsler, annet enn at termindatoen var der. Tre dager over gikk slimproppen men visste da at det enda kunne gå ei tid før noe var på gang. Men dagen etterpå gikk vannet. Hadde ingen murringer, løs mage eller noe sånt som folk snakker om.

Med fødsel nr 2 kjente jeg at det åpnet seg uka før termin. Men gikk med 3 cm åpning i ei uke før det skjedde noe. Da hadde jeg masse murringer hele dagen før han ble født på natta.

Skrevet

Åhh, takk! Det hjalp å høre! Jeg har overhode egentlig ingen grunn til å klage. Har hatt et problemfritt svangerskap - men akkurat nå møtte jeg lissom veggen. Føler meg på en måte ferdig med å være gravid nå! - Så gjenstår det bare å se om babyen føler det samme i løpet av de neste dagene. Får vel uansett trøste meg med at det maks er to uker igjen (selv om det føles som en hel evighet!!).

Nå skal jeg iallefall slutte å irritere meg over at jeg ikke har særlig med kynnere og gå å håpe på at den hersens slimproppen går! hehe....

Lykke til dere også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...