Adnil73 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har tatt dette i fem dager. Begynte to dager etter el og har tenkt å slutte i morgen. Jeg har de siste dagene hadde mye mensmurringer, hvert tidvis kvalm og må tisse ofte. Spørsmålet mitt er om noen vet om kvalme kan være en bivirkning av Wild Yam? Søker på nettet, men finner ikke noe om bivirkninger av Wild Yam.
Arie Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 hei! Jeg har akkurat begynnt jeg også. Begynnte rett etter tr var slutt. Tror ikke det er noen bivirkninger. Det er jo helt naturlig etter jeg har forstått. men kvalme er jo en bivirkning av graviditet? krysser fingrene:)
Adnil73 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Hei Arie. Det er jo det jeg håper selvfølgelig, m ikm på søndag så tenkte det var tidlig å få symptomer. Kvalmen har kommet og gått i ett par dager allerede. Murringene har jeg kjentmer eller mindre fra ikm. Ble litt overrasket da jeg så du begynte med Wild Yam etter mens slutt, har lest på nettet at det kan hindre el! Jeg har forstått det sånn at det skal tas 2x2 tabletter fra etter man har hatt el og en uke frem da det heller ikke anbefales å ta når en er gravid.... Jeg ble også fortalt i helsekosten der jeg køpte tablettene at jeg kunne ta de hele syklusen, men stoler mer på opplysningene fra damene her inne. Lykke til
SuperKlar86Gravid Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tok Wild Jam et pp, og fikk faktisk veldig murringer av de. .... Ble ikke kvalm da. Men fikk råd fra legen min om å ikke ta sånne tabeletter, da det kan krølle til syklusen osv. Men ser jo at det har funka for mange her inne da
Tingeling27 Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 hei, jeg har erfaringer for mange år siden...jeg ble også dårlig av de og de klusset til syklusen min...så derfor har jeg ikke tatt de siden...ikke ble jeg gravid heller...men du skal vel ikke ta de rett etter mens...de kan forhindre el...du skal ta de da el er over og til mens...de er for at egget skal feste seg...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 de hindrer ikke el tvert imot! man kan bruke de hele sykluss noe som er veldig gunstig for de som har ustabile syklusser da de har en tedens til å bli mer stabile... har snakket med produsent. helsekost og ernæringsfysiolog
Molait Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Wild jam øker % for toegget tvillinger så vil ikke tro de hindrer el da, heller motsatt;)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Fant dette på nett: www.dhea.no "Wild Yam bivirkninger De få tilfellene av bivirkninger som er registrert begrenser seg stort sett til allergiske reaksjoner. Forsøk på dyr har i få tilfeller med høy dosering resultert i leverskader. Ved overdosering kan kvalme, oppkast, diaré og hodepine forekomme. Wild Yam har tidligere blitt benyttet i mindre doser under graviditet mot kvalme. Leger anbefaler å ikke innta urten ved graviditet eller amming siden eventuelle bivirkninger på foster / barn ikke er kartlagt. Som med alt annet relatert til hormoner (hormon tilskudd, Barbasco Plus, DHEA, Estrogain og fytohormoner) bør personer som har eller har hatt hormonrelatertkreft utvise ekstra forsiktighet, konsulter først med lege. Menn bør og være forsiktige ved inntak av Wild Yam og andre urter og mat rike på isoflavoner / planteøstrogener. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå