Trultetryne Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror det må værer halsbrann jeg begynner å få for fullt. Det svir øverst i magen, noen ganger har jeg sure oppstøt og om natta når jeg ligger blir jeg utrolig kvalm, og det svir i magen. Noen som vet?
Emma27 Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Det er sikkert halsbrann. Dra på apoteket å kjøp gaviscon og se om de hjelper. Den smaker ikke godt og konsistensen er heller ikke god, men den har vært min beste venn hittil i svangerskapet. Og du blir vant til både smak og konsistens etterhvert. Jeg klarer ikke tyggetablettene, så jeg har flytende i vesken og på nattbordet:-) Lykke til!
h.hippo Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Høres ut som halsbrann, ja! Gaviscon hjelper mange, men funket ikke for meg! Jeg har funnet en ny venn, Titralac, små søte sugetabletter med myk konsistens som smaker mint! Ikke godis, men slett ikke verst heller! Ellers er melk, milkshake, lovehearts, mandler og epler råd som har funket for flere! (Melk er min redning når jeg ikke har annet tilgjengelig, og Mc Donalds milkshake reddet mange bilturer i forrige svangerskap, og kommer nok til å gjøre det utover sommeren også!)
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Prøv Novaluzid, kjøpes på apoteket og kan trygt brukes av gravide. Har vært mye plaga, og klare ikke de andre Gaviscon tab... Og Love Hearts og alt av bruspulvergodteri fungere =) Og så sies d at rå potet skal hjelpe, men har ikke prøvd d sjøl =)
Trultetryne Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2009 Takk for gode råd Jeg tror jeg skal prøve lovehearts først.. greit med en unnskyldning for å spise godteri.. hihi Virker ikke det får jeg ta en tur på apoteket.
"nøtteliten" Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Fikk tips av jordmor om å spise en liten neve med mandler. Det hjelper meg iallefall.
nr 2 i oktober? Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 spise små posjoner og unngå makrell i tomat
Tea1 Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Jeg vil også anbefalle gavison,det funker for meg.Men ungå å drikke eplejuice,hvis du har halsbrann det gjør det verre.Drikk melk.
hildri Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 ååå jeg kjenner det så igjen. I forrrige svangerskap hadde jeg konstant halsbrann i 9 måneder. jeg drakk gravison så det tøyt ut av ørene på meg men det hjalp ikke så mye. Ingen gode råd faktisk. Det forsvant i øyeblikket barnet var ute. jeg fikk en jente. Venter et nytt barn nå men jeg har ikke fått halsbrann ennå, så kanskje vi får en gutt??? HVa venter du?
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 jeg har hatt halsbrann gjennom hele svangerskapet nå, så jeg skjønner hva du snakker om.. helt forferdelig! melk fungerer bra der og da.. men hjelper ikke lenge.. jeg har prøvd gaviscon jeg, men jeg syns den var helt forferdelig i konsistens og smak, også hjalp den meg ingenting.. så nå bruker jeg LINK tyggetablett, som man kan få kjøpt på apoteket, og den har blitt min beste venn altså eneste som hjelper meg hvertfall
Snow78 Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har ikke fått halsbrann enda, kryss i taket... men har i alle fall fått tips fra bestemor dersom det skulle skje. Hun sa til meg at ha en pakke med mariekjeks stående ved siden av senga. Så når du våkner om morgenen eller skal på do om natta. Spis minst to mariekjeks før du i det hele tatt står opp eller setter deg opp. Dette hjalp i alle fall henne gjennom fire svangerskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå