Gjest Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 JA, så fikk ¨brev fra fastlegen lørdag, med svar på noen av blodprøvene tatt 15/06, 21 dag i syklus.. Viste at jeg har lave jernlagre OG forhøyet testosteron verdier.. Noen her som vet hva det kan ha å si?? Tror ikke jeg har PCOS, da jeg har noenlunde regelmessig mens, dog bytter den på annahver gang kraftig å ikke, og hopper ofte en uke fram så jeg få den for tidlig.. Har ikm nå på fredag, tror ikke det klaffer.. Men hva i all verden kan disse mannshormonene skyldes da? Blir glad om noen kan opplyse meg nå, med et ellers litt mørkt humør.. Ser vel litt rødt på det kan man si
Arie Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Det er en av kriteriene for å ha PCOS ihvertfall. du må fylle minst to av disse kriteriene:polycystiske eggstokker, uregelmessig/sjelden mensen, økt kroppsbehåring eller økt mengde mannlige kjønnshormoner i blodet. Jeg har polycystiske eggstokker, men normale hormonverdier. Så derfor ingen PCOS. Grunnen til for mye testosteron er eggstokkene som produserer litt mye. Klem til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå