Gå til innhold

Hva synes dere om dette mellomnavnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damian - fornavnet blir stødig og traust, sannsynligvis Oskar. synes Damian er kjempefint, men passer det til stødige norsk navn synes dere og et "vanlig" norsk etternavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som mener noe om dette? Uttalelse altså som om man leser det på norsk. Håper på mange tilbakemeldinger!! :-)

Skrevet

Helt ærlig? Huff, nei. Damian (uansett uttale) er fælt på norsk. Liker heller ikke assosiasjonen til "djevelens sønn" pga filmer/bøker. På en pussig måte minner det samtidig om "gammel dame-gutt" (dam-ian). Og passer aldeles ikke til typiske norske navn. Oskar Damian Hansen, f.eks.? Høres da mer ut som et kallenavn av typen Egil "Drillo" Olsen.

Skrevet

Helt forferdelig - og det blir hvertfall ikke noe bedre med norsk uttale.

Skrevet

Oskar er nydelig, ikke kludre det til med et sånt navn etter. Dejmien kunne funket ang. uttalelse, selvfølgelig med et helt annet fornavn, men å skulle si Da-mi-an blir jo hvertfall forferdelig.

Gjest Antarctica
Skrevet

Signerer Alma Ata her - det var bare helt verst. Dame-Jan? Deimijæn? Huff, nei.

Skrevet

Takk til dere alle for svar! :-) Toget er faktisk gått, av de grunner dere sier. Men JEG synes fortsatt navnet er fint jeg da...! ;-))

Skrevet

Takk til dere alle for svar! :-) Toget er faktisk gått, av de grunner dere sier får jeg ikke med mannen min på Damian. Men JEG synes fortsatt navnet er fint jeg da...! ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...