Snoopi69 Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Damian - fornavnet blir stødig og traust, sannsynligvis Oskar. synes Damian er kjempefint, men passer det til stødige norsk navn synes dere og et "vanlig" norsk etternavn?
Snoopi69 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2009 Ingen som mener noe om dette? Uttalelse altså som om man leser det på norsk. Håper på mange tilbakemeldinger!! :-)
Neijasså... Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Helt ærlig? Huff, nei. Damian (uansett uttale) er fælt på norsk. Liker heller ikke assosiasjonen til "djevelens sønn" pga filmer/bøker. På en pussig måte minner det samtidig om "gammel dame-gutt" (dam-ian). Og passer aldeles ikke til typiske norske navn. Oskar Damian Hansen, f.eks.? Høres da mer ut som et kallenavn av typen Egil "Drillo" Olsen.
Vipsenmamma Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Helt forferdelig - og det blir hvertfall ikke noe bedre med norsk uttale.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Oskar er nydelig, ikke kludre det til med et sånt navn etter. Dejmien kunne funket ang. uttalelse, selvfølgelig med et helt annet fornavn, men å skulle si Da-mi-an blir jo hvertfall forferdelig.
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Signerer Alma Ata her - det var bare helt verst. Dame-Jan? Deimijæn? Huff, nei.
Snoopi69 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2009 Takk til dere alle for svar! :-) Toget er faktisk gått, av de grunner dere sier. Men JEG synes fortsatt navnet er fint jeg da...! ;-))
Snoopi69 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2009 Takk til dere alle for svar! :-) Toget er faktisk gått, av de grunner dere sier får jeg ikke med mannen min på Damian. Men JEG synes fortsatt navnet er fint jeg da...! ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå