Gå til innhold

Hvor godt kjenner du babyen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på fire uker som "okker" seg og er til småurolig innimellom gjennom hele dagen.

Synes han er utolmodig med puppen, trekker seg unna og legger seg til igjen- og innimellom må vi ty til mme (som han fikk i en ukes tid da jeg ikke ammet, så han har fått en del flaske). Plutselig begynner han å gråte og okker seg og er urolig- prøver å få han til å rape/gulpe, prøver ulike holdestillinger, men ingenting hjelper- bortsett fra å gå og bære han i vuggestilling- da er det plutselig (som oftest) tyst.

Siden han roer seg så momentant når jeg begynner å bære han rundt i vuggestilling så tenker jeg at han mest sannsynlig ikke har vondt i magen- da ville han jo fremdeles ha kjent det og hatt vondt selvom han ble bært slik?

Vet ikke jeg, men synes det er vanskelig å bli klok på ham- hvorfor han blir så urolig til tider... Har ikke så veldig lyst å begi meg ut på besøk osv siden jeg ikke vet helt hva som pleier å uroe ham.

Noen tips forresten, til hvordan å roe ham ned ved puppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt med det samme med min på 4 uker..

Syns det er utrolig vanskelig å vite hvorfor han blir urolig og gråter.Og hvilken gråt som betyr hva osv.. :(

Håper det blir litt lettere snart..

Skrevet

I bynnelsen e d litt vanskelig å høre ka som e galt, særlig når dm skrike mens dm e mett og ikke trøtt :-P

Men etterhvert så vet man ka d e me ungen sin, man høre om dn e trøtt, sulten, bare sutre eller har ondt ;-) Probleme e at man ikke vet kor dn har ondt! De første månedan e d jo ofte magen som plage dm, men så e d jo tenner eller mage eller ikke godt å si :-P

Du ska se d blir lettere snart ;-)

Skrevet

For oss tok det i hvertfall 2 mnd, men alt ble veldig mye enklere når han var 3 mnd :)

Skrevet

ops skulle ikke sende den så kjapt :)

Eneste rådet jeg kan gi er at med neste mann kommer jeg til å være mye roligere ang. om jeg "gjør riktig".

Eneste er at jeg sikkert kommer til å besøke en manuell terapaut, hvis neste er urolig også. Jeg slappet mye mere av når jeg fant ut at "det ikke feilte han noe" bare desverre var en litt krevende tass, som samtidig var et sjarmtroll. Nå er han bare sjarmtroll 24-7 :)

Skrevet

hva slags behandling kan en manuell terapeut gi, egentlig?

Skrevet

Barn med mye luift i magen /mageknip blir ofte roligere av å bli båret- barns om får kolikk roer seg gjerne av byssing, rugging, bilkjøring, og hvit støy. De har reelle smerter men blir beroliget av bæring og byssing slik at smertene ikke blir så uutholdelige for dem. Jeg husker også at det i begynnelsen var vondt for babyen min hver gang han bæsjet - dette er visst ganske vanlig men det var det ingen som hadde advart meg om på forhånd!

Men det er jo ikke sikkert det er luft/kolikk/refluks din baby lider av - etter hvert vil alt bli klarere for deg - det er bare å ta tiden til hjelp! Vi føler oss alle litt hjelpeløse i starten. Selv hadde jeg veldig god hjelp av bæresjal i begynnelsen - da roet babyen seg og jeg hadde hendene frie til å gjøre andre ting også - bærer ham fortsatt masse, og nå er han seks måneder :-) Men nå bærer jeg ham fordi det er hyggelig og han koser seg med det, ikke fordi han er så desperat og har så vondt - Så ting bedrer seg etter hvert ! Lykke til

Skrevet

En manuell terapaut sjekker om babyen har låsninger etter fødselen, som ikke har gått seg til igjen. En av disse låsningene er feks KISS (les mer på kisskid.no) men finnes andre låsninger også.

Fordi symptomene på KISS er et urolig barn, ville jeg sjekket det :) Min hadde ingen låsninger, og jeg roet meg med at han bare var urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...