Gå til innhold

Jeg skal ha ks den 21. juli og vi reiser på ferie til utlandet 30.juni til 10.juli, uforsvarlig?

Anbefalte innlegg

Vi reiser på bilferie til utlandet ganske tett opp i termin. jeg er i veldig fin form, så jeg er ikke noe bekymret i så måte,men dette blir mitt tredje ks og nå har jeg plutselig begynt å bekymre meg for hva som kan skje hvis fødselen skulle starte på denne turen...

er det uforsvarlig av meg å reise? legen min har ikke sagt noe på det, men på sykehuset turte jeg ikke si noe :-/

bør jeg diskutere det med føden??

noen andre som har vært ute og reist så seint i svangerskapet?

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg ville dratt, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er forsvarlig, det er bare mitt valg. ;) Jeg var til utlandet (ok, bare Sverige, da, men jeg reiste med fly) for siste gang da det var to måneder igjen til termin. Det gikk veldig greit, men det var jo endel tidligere i svangerskapet. Jeg var også i veldig fin form.

Jeg ville i alle fall hatt med meg et brev fra sykehuset PÅ ENGELSK hvor det stod at jeg skulle ha planlagt keisersnitt. Slik at hvis et eller annet skjer mens dere er på tur, blir det ikke masse trøbbel med at sykehuset der går ut fra at du skal føde vaginalt.

Pass i alle fall på å få i deg nok væske (og en mer uskyldig, men plagsom problemstilling: Bilferie på et tidspunkt når man må på do heeeele tiden?!:), pass deg for varmen, og gjør masse ankeløvelser etc i bilen! Blodpropp er farlige saker.

jeg var for 2 uker siden i Danmark,og skal jeg si deg jeg var redd at vannet skulle plutselig gå,hadde så mye kynner at jeg ble redd og gråt heletiden og var veldig redd. Hos meg er jo bare 7 uker til planlagt keisersnitt med nr.3 så jeg tør nesten ikke ha i tankene at jeg vil reise igjen når det nærmer seg veldig nå. Min man skal reise med barna til Kroatia i 2 uker og jeg blir selvfølgelig hjemme alene,tør bare rett og slett ikke ta slik tur når jeg er så nær. Så om du ikke er redd og dra og ikke redd at vannet går i Sverige så kan du reise.Men jeg ville ikke tatt sjansen i vedfall når planlagt keisersnitt du skal ta som meg. Hadde det vært normal fødsel så ville jeg ikke tenkt på det engang. Har en vennine som skal også til Kroatia og hun har jo 1 ,5 månad til fødsel og hun reiste ned, hun skal jo ha normal fødsel og har ikke noe og beskymre seg for i forhold til min situasjon. Men men det er jo ditt valg, opp til deg .

Lykke til :;)

Jeg ville holdt meg hjemme,uavhengig av keisersnitt eller vaginal fødsel.. Du kan få rier før, og det er ikke kult på sykehus i utlandet alltid.. Da vil du få problemer med å få tatt keisersnitt. Jeg var på et sykehus i Hellas, skulle bare en tur til legen pga betennelse i kjeven.. Vi gikk gjennom føden for å komme dit, og på gangen utenfor føden var det et gedigent hull i veggen!

Min venninne fødte 2 mnd for tidlig i Spania, der kunne de ikke engelsk omtrent, der var de avhengig av tolken en gang om dagen.. De anbefaler ikke flyreiser, men heller ikke utlandsreiser.. jeg fikk selv beskjed om å holde meg i nærheten av sykehuset, men var en liten tur på hytta en mnd før termin, da fikk jeg sterke kynnere, og var redd for å føde der.. Hadde iogforseg ikke gjort noe det, men med min fødselhistorie vlle jeg ikke føde i Arendal, der visste de ikke noe om det.

Ta det opp med sykehuset du, bedre å være ærlig og heller få et svar, selv om det ikke er det svaret du vil ha. Kommer jo an på hvor du skal og vil jeg tro! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...