Gå til innhold

når el test er negativ igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det slik at da er egget sluppet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så du dyttet på mitt innlegg om el-test og el-slim.. takk :)

Såvidt jeg har forsått vil en negativ el-test etter en positiv bety at egget har sluppet..

Skrevet

Det hormonet som el-testene slår ut på er visstnok på topp ca 24-48 timer før selve eggløsningen så da regner jeg med at en test kan bli negativ før egget har sluppet.

Skrevet

ååååjaaaaaa...er det slik å forstå...jeg trodde de datt ned igjen når egget slapp jeg....men da har jeg vel ikke hatt el enda da???

jeg fikk første positive el testen lørdag klokken 16.00....så da vil det si at jeg kan faktisk ha el i dag klokken 16 00? da har det iallefall gått 24 timer....

Skrevet

Ikke for å ødelegge forhåpningene dine, men jeg mener å ha lest at man kun kan vite om egget slipper ved blodprøve på dag 21 eller 22 i syklusen. Selv om man får positiv eggløsningstest kan det være muligheter for at kroppen bare prøver å ha eggløsning. Altså, LH hormonet stiger til toppnivå, men egget slipper ikke.

Men har man stabile sykluser er det veeeeeeeeeeldig sannsynlig at man har normal eggløsning altså!! :-)

Skrevet

jeg har stabile sykluser på 26 dager...og jeg har vært hos legen tidligere og fått påvist el...så da vil jeg tro at jeg har el hver mnd??

Skrevet

Ja helt sikkert :-)

Stabile sykluser er det beste tegnet på at det foreligger normal eggløsning iflg gyn jeg har vært hos.

Skrevet

da håper jeg det stemmer:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...