Gå til innhold

Skal til Sunny Beach Bulgaria, i slutten av juli! Noen som kan komme med tips/erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har med oss en 9 åring og 1 åring, og skal være på hotellet Blue Majestic....

Skrevet

Der har jeg bodd, veldig fint hotell, vekk fra "kaoset" på Sunny Beach.

Skrevet

har selv vært i bulgaria.. sunny beach.. kommer ikke til å reise dit igjen akkurat.. men tips.. tja... si ifra at dere vil ha maten samtidig.. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene vi fikk maten samtidig når vi bestilte middag der nede..

Veldig god mex. resturant der da!! Og masse gode drinker.. som jeg dessverre ikke fikk smakt så mye av.. da jeg var gravid med førstemann...

GOd tur!! ;)

Skrevet

Takk for tips! Hvorfor ikke dra dit i igjen da? :)

Skrevet

Glemte å skrive at dere må nødt til å ta en tur til Nessebar, kjempe koselig plass. 10-15 min. taxi tur fra Majestic. Avtal taxi prisen på forhånd, ikke betal mer enn 15 leva til Nessebar ;-)

Skrevet

En ting til! Ta med et fint bilde av ungene og lever det (en av de første dagene, det tar ca. 4 dager) til en av de gatekunstnere på Sunny Beach, De tegner bildet og de er kjempe flinke ;-) Koster ca. 1000,- og vel verdt pengene.

Skrevet

Takk for tipsene, damer! :)

Skrevet

Dere kan ta båt over til Nessebar også. Da er det jo fast pris og mye triveligere enn å sitte i en varm taxi!;)

Husker ikke hvor det hotellet dere skal ligge på er, men vi bodde på et hotell som het Felix (tror jeg) og var veldig fornøyd med det. Air-condition ble et must om natta, for man må stenge dører/vinduer for alt festbråket. Sov kjempegodt med lavere temperatur også.

Bestill en salat som heter Shopska! Hvis du liker fetaost i salat.. De drysser en slags lignende ost over salaten som består mest av agurk og tomat. Men gud, så gode tomater de har, og med den osten er det himmelsk!;)

Skrevet

Noen ord/setninger på bulgarsk; "smettkata molje?" betyr "kan jeg få regningen, er du snill?", "az´m sit" betyr "jeg er mett" (når de maser om å komme inn på restauranter..) "dober vetcher" betyr "god kveld", "dovisjdane" betyr "på gjensyn", "da" betyr "ja", "ne" betyr "nei", "moshebi" betyr "kanskje"...

Skrevet

Jeg har bare vært i Albena, og det er noen år siden sist nå.... Men det jeg ville si, du kan komme over den gamle generasjonen der som faktisk rister på hodet når de mener ja og nikker for nei :) Bare vær evt obs på det ;P

Og ta med små klinex-pakker med papirservietter. Om dere er på fjellfest eller lignende,så får man gjerne ikke tilstrekkelig dopapir på toalettene. Da er det gull verdt å ha med et par pakker med servietter i vesken. Trust me :)

Ååååh,nå fikk jeg lyst til å reise nedover igjen! Har vært der 9 ganger, første gang i 1986 som liten :)

Skrevet

Vi fikk et forferdelig dårlig hotell.. og byen var så grå og trist.. jeg syns egentlig hele sunny beach var et høl.. så sant du ikke er 18 år og skal feste... maten var ikke god der nede.. bortsett fra enkelte steder.. Lengta faktisk hjem!

Hvis Bulgaria igjen, blir den golden sands på oss..

Men kan jo være at dere syns det er supert for det da ;) jeg var gravid og driiit kvalm i tillegg.. så det gjorde ikke akkurat ting bedre.. hehe..

Skrevet

Ja, nessebar var kjempe fint!! Og det er ikke langt! noen minutter med buss bare! Der var det god mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...