Gå til innhold

Går det an å blande morsmelk og morsmelkerstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 mnd spiser så lite til hvert måltid, 50-60 ml.

Går det an å ha litt mme i melka for å gi ekstra næring?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det skal blandes med vann, men du kan amme først, og SÅ gi en flaske med mme etterpå.

Skrevet

gir du på flaske? hmm.. jeg tror ikke mme inneholder mer næring enn mm... hun vil vel ikke drikke noe mer om du blander mme i melken?.. mulig jeg misforstår noe her altså:-)..

Jeg hadde lite melk, så jeg blandet mme i melken.. hadde etterhvert kun 10 % av hvert måltid etter en halvtimes pumping, så jeg droppet det.. men jeg blandet i vei i en måneds tid jeg... kan ikke skjønne at det er problematisk..

Skrevet

Noen barn er småspiste, sånn er det bare. Hun vil nok spise akkurat det hun trenger. Og mme har ikke mer næring i seg enn mm, tvert imot!

Skrevet

mener du blande mme pulver med mm istedetfor med vann eller blande ferdig blandet mme med mm?...

Skrevet

Mener å blande litt mme i morsmelka som jeg gir på flaske.

HI

Annonse

Skrevet

Altså, blande pulver i melka.

Da får hun jo i seg litt ekstra næring, selv om hun spiser lite.

Hadde ikke stresset med det hvis hun la greit på seg, men hun har bare lagt på seg 600 g siden fødsel, og det er 10 uker siden.

HI

Skrevet

hva sier de på helsestasjonen da?

Skrevet

Vet ikke hva de sier, skal ikke før fredag neste uke.

Bor på en liten plass, så det er bare helsesøster her annenhver fredag.

Tenkte jeg ville feite ho opp litt før neste besøk.

Er så tungvint hele greia, ho vil ikke spise mer enn max 60 per måltid, så derfor nytter det ikke å spe på med mme. Derfor jeg lurer på om det går an å blande pulver i mm...

Skrevet

Jeg vet om noen som har blitt anbefalt å ta mer mmepulver i vannet enn det det egentlig skal være fordi barnet nesten ikke drakk mme, hun drakk vann, så hun fikk i seg den væska hun skulle. Om det går an å blande det med mm er jeg usikker på.

Vet du hvorfor hun spiser så lite? Babyen jeg vet om som fikk "for sterk" mme hadde store låsninger i nakke og rygg og hadde derfor vondt når hun spiste. For henne tok det alt for lang tid før de fant ut av det pga en fysioterapeut som ikke visste hva hun holdt på med, så hun drakk aldri noe særlig mme fordi hun forbandt det med noe vondt. Heldigvis går det bra med henne nå som hun er snart 1,5år, men de har strevd mye med mat. Anbefaler deg å ta konakt med en manuellterapeut som har god erfaring med barn og få undersøkt det. (selvfølgelig hvis du ikke allerede vet hvorfor hun spiser lite)

Skrevet

sjansen for at hun får vondt i magen av det er vel overhengende!.. jeg ville ikke gjort det... ihvertfall ikke før jeg hadde snakket med noen om det... går det an å ringe helsesøster eller en annen som kan ha greie på det?

Skrevet

Det mulig huns spiser lite fordi hun har Downs, jeg vet ikke.

Men da vi var på sykehuset spiste hun 90-100, så det er etter vi har kommet hjem hun har begynt å spise mindre.

Jeg vet det er normalt at barn med Down legger lite på seg de første 6 mnd, men det virker som hun ikke blir mett av det hun spiser, men hun vil allikevel ikke spise mer. Så det nytter ikke å gi bare mme på flaske etter hun har spist vanlig mm.

HI

Skrevet

På den nyfødt avdelingen vi lå på blandet de mm og mme. Men det var da ferdigblandet mme de blandet i morsmelken.

Men hør med helsestasjonen om det er noe annet du kan gjøre for det kan jo føre til mageknip. Vet ikke hvilken mme du bruker, men Nan HA1 er jo den snilleste mot magen. Det kan jo være hun trenger ekstra vitaminer eller annet næringstilskudd hvis hun ikke får i seg nok og vekta går ned.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...