Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 8 uker som er fælt til å gulpe under måltidene og etterpå. Dessuten merker jeg at han ikke blir kvitt all luften selvom han raper 4-5 ganger når han spiser en flaske på 170ml mme. Han er nemlig veldig urolig etterpå.

Raper han for sjelden?

Han spiser veldig fort og har ofte problemer med å svelge unna melka. Bruker fortsatt tutt nr 1 til flaska da han bare setter melka i halsen med større str.

Kan det være at han har dårlig utviklet lukkemuskel?

Er det vanlig at babyer er urolig etter hver gang de har spist?

Synes det er ett skikkelig stress rundt hvert måltid:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type flaske bruker du? Har hørt at Dr.Brown flaskene er veldig populær fordi den fører luften vekk slik at babyen ikke sluker så mye luft under måltidet.

Å rape 4-5 ganger i løpet av et måltid syns jeg bra, så nei han raper ikke for sjeldent syns jeg da..

Skrevet

Hei :)

Det er ikke uvanlig at små babyer gulper- lukkemuskelen er ofte litt slakk i begynnelsen. Det er ikke noe å bekymre seg over, så sant babyen legger på seg som den skal. Kan det være at 180 ml er for mye? De spiser fortere av flaske enn av puppen, så de kjenner ikke like fort at de er mette. Du kan jo prøve å gi han litt mindre et par måltider og se om det hjelper. Ellers kan det hjelpe å holde babyen mer oppreist når den drikker. Å rape 4-5 ganger under et måltid burde holde.

Skrevet

Jeg ammer tvillingene mine, men de er veldig glad å drikke av flaske. Får en flaske mme annenhver kveld + ved barnevakt. Jeg har også gulpebarn, og raper dem ved hvert måltid.

Virker ikke som du raper ham for sjelden, men synes 170 ml hørtes mye ut. Mine tvillinger på snart 5 mnd får 200 ml, og blir sure når det er tomt, for de synes det er så godt å drikke melken (som bare renner og ikke trenges å jobbes for), og kjenner nok ikke metthetsfølelsen før etterpå. Jeg bruker bare gi dem smokken rett etterpå, så bruker de roe seg etterhvert, og kjenner at de er mette.

Mine tvillinger, som var premature, hadde også en tendens å drikke litt fort, og kunne sette fast, for de kjente gjerne ikke sin egen begrensning. Tok flere pauser, og rapte dem.

Kan jo også være at det kan hjelpe å bytte mme-merke? og de andre tipsene som de andre nevner.

Skrevet

Takker for tips:-)

Jeg bruker Mam-flaskene nå. Byttet fra Avent og syntes det hjalp ett par dager så var det på`n igjen:-( Kan godt være at dr.B er bedre.

Bruker Hipp nå da jeg byttet fra Nan. Nan er jo gulpe-mme nr.1!!!(iallfall her i gården). Mulig jeg må prøve å bytte merke igjen.

Det er vel bare 1-2 ganger i døgnet han klarer å tømme en 170ml-flaske så han spiser ikke det til hvert måltid (ordla meg litt feil over her).

Han kan spise alt fra 50-170 ml pr.måltid med 3-4 timers mellomrom.

Hver gang jeg tar han opp for å rape hyler han som besatt. Vet ikke om det er fordi han er så sulten og utålmodig eller om det er noe med magen.

Synes det er verre med denne skrikingen/uroligheten pga magen etter måltidene. Gulpingen kan jeg leve med noen mnd til for det er jo som dere sier helt vanlig hos små barn. Han legger veldig godt på seg så det er ikke noe problem.

Skal teste ut det smokke-trikset:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...