Gå til innhold

barn som er født altfor tidlig- rart utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får du gi deg. hva som er vakkert, hva som er stygt, hva som er søtt og hva som er rart er subjektive oppfatninger. Du kan faktisk ikke diktere hva andre skal synes er rart eller ikke, kun fordi du føler debatten traff eg personlig.

Ellers har du sikkert fantastisk søte barn.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg dikterer ingenting, jeg sier jeg ikke liker at det skrives rart utseende, for det gjør jeg ikke. Har ingenting med hva andre synes eller ikke å gjøre.

Skrevet

Er da mange barn født til termin som har annerledes trekk enn "normalen".

Jeg har opplevd å se barn jeg tror er premature,men som ikke er det.

Altså er det mange som ikke er premature som og har disse premature trekkene.

Før jeg fikk jenta mi syntes jeg disse bitte små ikke var spesielt fine når de kom til verden.

Men nå har jeg sett så mange at jeg ser de fine trekkene og selv om de er små og uferdige.

Alle de premature jeg kjenner er like forskjellige som andre barn.

Skrevet

Jenta mi var litt over en kg når hun blei født og alle på sykehuset var overasket over hvor lite prematur hun så ut, så det spesielle utseende er tydligvis vanlig hos premature.

Jeg så selv at hun hadde premature trekk, men ikke ekstreme og hun vokste de fort av seg før hun fyllte året.

Nå er det ingen som ser at hun er prematur lenger.

Jeg kjenner ei som blei født prematur for 30år siden og hun ser man det på, brei panne og andre småting, men hun er ei flott dame så det har aldri plaga ho i noen sammenheng.

Skrevet

Jeg synes det er veldig leit hvis du føler at du må forsvare jenta di, men jeg tror vel egentlig at du er så trygg på deg selv og på henne at du ikke føler du må det.

Selvsagt er alle premature barn like individuelle som barn født til termin. At man er prematur, blon, høy eller astmatisk betyr ikke at man mister individualiteten. Mitt barn er også pr def. prematur, men født nærmere temin enn din.

Faktum er likvel at det er trekk som ses typisk hos premature. Noen vokser inn i dem, andre gjør det ikke. Noen kan man se de prematuretrekkene hos i voksen alder. Dette varierer selvfølgelig.

Jeg forstår ikke hva problemet er med å si høyt at det finnes premature ansiktstrekk som er typiske for de premature? Dette er jo noe leger og pleiere er helt åpne om.

Skrevet

Lurer virkelig hva som foregår oppe i hue på dere... Det å få prematur barn er ikke noe morsomt og en usikker tid for de foreldrene som får det. Åssen barnet ser ut har ingen ting å si, for foreldrene så er babyen det vakreste. Mors kjærlighet er blind. Hva abdre måtte mene kan man holde for seg selv.

Jeg har selv et prematur barn. han ser helt vanlig ut. Kjenner flere med premtaur barn og de ser også helt vanlig ut. kall oss heldige, eller hva man vil!

Å være nysgjerrig er en ting men man spør ikke om alt for man kan treffe et sårt punkt hos noen. Visse ting kan man spørre fag folk om og ikke lage til en diskusjon med link osv..

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg ser ikke noe forsvaring her, da har vel du misforstått anonym..jeg ser heller ikke mye prematurtrekk hos jenta til giggsi, ser mer hos ene jenta mi hvis jeg skal sammenligne. Jeg har i hvert fall ingen problemer med å si at mange premature har disse typiske trekkene, men syns det kan formulereres på en annen måte enn rart og lite heldig.

Skrevet

Takk du, men som mor til et prematurt barn tenker jeg at jeg kan delta i denne diskusjonen så mye jeg bare ønsker.

Det foregår heller ikke noe rart i hodet på meg, jeg synes bare det er greit at man snakker om slike ting, selv om noen synes det er vanskelig.

Skrevet

Jeg skrev da heller ikke at hun forsvarte seg, men at jeg syntes det var trist om hun følte hun måtte forsvare, Greit å lese det som står kanskje?

Skrevet

Det å få prematur er en tøff tid ja, og utseende kommer som siste bekymring.

Men jeg må innrømme at når alt så bra ut med den lille prematurbabyen min begynte jeg å tenke på utseende hennes, sykepleierne sa det var viktig å snu henne ofte i kuvøsa slik at hun ikke blei skeiv i hodet osv og jeg ba de ofte om å snu henne hvis jeg mente hun hadde hatt hodet en veg lenge.

Hun er det vakreste for meg som mor uansett, men for hennes del maste jeg litt ekstra om å få snudd henne ofte osv.

Skrevet

Du som skriver at hun på 30 har premature trekk enda.

Som bred panne.

Det er ikke prematur trekk.

Jeg føler på ingen måte at jeg må forsvare meg.

Jeg er så glad for jenta mi og så takknemlig for at hun lever.

Skrevet

Jeg skrev det at jeg håpet du ikke måtte forsvare deg.

Jeg skrev ikke det om bred panne.

Det er ikke alltid lett å diskutere når flerfoldige anonyme diskuterer i samme tråd. sliter selv :-)

Skrevet

Jeg hadde egentlig aldri tenkt over det før jeg så bildet av denne gutten i BT. Men du har kanskje rett, selv om jeg ikke tenker rart som i uhyggelig, heller som i den svenske forståelsen av ordet. Det er nydelige barn, selv med sterke "prematurtrekk". Men ante egentlig ikke at dette var noen betegnelse, selv om jeg har levd et langt liv og truffet mange for tidlig fødte...

Skrevet

En ting må jeg bare si. At du lenger oppe som skriver at du ikke har hørt noe annet enn positive ting og utseende til barna dine..

Det er vel ytterst skjeldent man treffer en bekjent/familie/venn og sier, oi ungen din var mindre pen..

Barne ditt er sikkert nydelig, det er ikke poenget.

Men jeg sier iallefall til alle jeg kjenner som har fått barn, nåhh så nydelig

Skrevet

... må også legge til at mitt eget barn så helt annerledes ut da hun ble født, jordmor bemerket, ja her kommer en med bollekinn. Hun var rett og slett en feit liten bolle, som siden har blitt veldig tynn i kjakan selv om hun fortsatt er ettåring. Nydelige bolla/langskalla mi! Man vokser inn i seg selv på ett vis. Nydelig uansett når man er født.

Anonym 22:45

Skrevet

Er ikke rart at enkelte at prematur mammaene reagerer som de gjør her.Måten det var trekkene var beskrevet i et av de første innleggene her hørtes disse barna ut som noen missforstre som ikke så ut...Trodde nesten jeg leste om romvesner eller noe vannskapte noe.

Har selv en ekstremtprematur barn som har sine "trekk"etter den alt for tidlige starten på livet.Ja,jeg syntes at mitt(mine)barn er vakre,men har sett mange andre premature barn og etter min mening er disse barna unike og vakre.

Som Kristoffer og Harald skrev over her,så burde det vel vært skrevet om over her.

Tar ikke på noen måte dette personlig,for jeg vet hva jeg mener og føler og bryr meg midt i trompeten hva andre mener om det,men å si at disse barna ser "rare"ut....

Så for å understreke dette så klikker jeg ikke på "anonym"...

Skrevet

Om dere ser på Thomas Numme, så har dere et godt eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...