Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Barn som er født for tidlig har ofte litt rart utseende... Jevner dette seg ut med årene? Spør bare av ren nyskjerrighet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 De som er født veldig premature bærer ofte preg av det resten av livet, utseendemessig. Men de har jo ofte også andre misdannelser som gjør at man ser det godt (de som er født veldig mye for tidlig).
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Det varierer nok veldig. Mannen min er heldig og har vokst det meste av seg, mens andre igjen har tydelige trekk også som voksne.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 De har ofte øynene veldig langt fra hverandre, oppstopprenese, smalt ansikt, ørene litt sånn rart plassert på hodet...osv. http://www.bt.no/bildefortellinger/article865868.ece Ikke meningen å henge ut noen her altså, men disse har jo selv valgt å være i media, så linker til de jeg. Typisk utseende på han gutten.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Det kommer ikke opp noe på den linken der. Så heter det forresten; oppstopper-nese og ikke oppstopprnese.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Åh, gid en skrivefeil! Så forferdelig...! Linken funker helt fint.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Utseendet til premature er ofte lite heldig. De vokser det slett ikke alltid av seg heller. Det jeg finner facinerende er at lunger osv modnes etter at de har kommet til verden, men ansiktstrekkene gjør det ikke. Hvorfor ikke det?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Nå har det seg sånn at problemet med de som er for tidlig født ofte må i kuvøse, og det er det som gjør at de får ett litt "merkelig" utseende! Det har ikke alltid med at de er for tidlig født seom har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Hæ? det har ingenting med kuvøse å gjøre! Alle babyer ser jo slik ut inni magen i de tidlige ukene. Det er jo fordi nese, øyne, hode osv ikke er ferdig. Proposjonene i ansiktet er ikke ferdige... og de har ikke det samme ansiktsfettet som barn født til termin.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #11 Skrevet 21. juni 2009 Hehehe.. Det er det dummeste jeg har hørt på en stund. På hvilken måte mener du en kuvøse påvirker bredden på ansiktet, fasongen på nesen og utseendet til øynene?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 så tris film men likevell så koslig=)=) syntes han så anderledes ut på selve filmklippet min ikke så mye fra 6 månder nei
giggsi Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 Jenta mi er 13 uker prematur. Har bilder av henne på profilen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Et typisk prematurt utseende var det på lille Ida. Skjønn jente du har giggis!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 Giggis: Hun var aldeles nydelig! Men hun hadde absolutt disse karakteristiske trekkene ja.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #16 Skrevet 21. juni 2009 Veldig nydelig jente giggsi. Hun har prematurtrekkene, men ikke på en "uheldig måte". Hun var bare veldig søt
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #17 Skrevet 21. juni 2009 åååååååååååååå,putti lutti!!! For en snusk liten baby!!! Tenk å være så liten!!! Nydelig var hun:-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #18 Skrevet 21. juni 2009 hun var søt da <3 så det litt på øynene, men tror ikke jeg hadde sett det hvis jeg ikke visste om det. nå så jeg bare på det 3 siste bilde men brune drakten
giggsi Skrevet 21. juni 2009 #19 Skrevet 21. juni 2009 Hun har faktisk ikke prematur trekkene lenger. Hun har bred panne og rundt hode. Øynene er spesielle,men ikke utpreget prematur. eneste er at øynene skråner litt,men legen kunne ikke si at det var pga prematuritet eller arv. masse krøller har hun fått.Burde gjerne lagt inn litt nyere bilder. Skal se i løpet av kvelden om jeg får tid.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #20 Skrevet 21. juni 2009 Den fine lille babyen i BT hadde ikke noe rart utseende. Klart de ser annerledes ut enn fullborne babyer, de har jo ikke fått fett på kroppen, ansiktet. De har jo nesten bare hud på skjelettet. Er det hakke på prematurbarn dag i dag på anonym siden?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #21 Skrevet 21. juni 2009 Jeg syns man ser godt at babyen i BT er prematurfødt, enda han er 6 mdn. Når de er så gamle så er det ikke mangel på fett som gjør at de ser annerledes ut.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #22 Skrevet 21. juni 2009 Når de ligger i kuvøse med cpap, ligger de mye på magen, pga da trenger de mindre oksygen. Da må jo hodet ligge på sidene, og det fører til at de blir smale i ansiktet. Dette retter seg etterhvert, men blir ikke alltid helt bra. "Stikkontakt" cpap presser også nesen oppover, men jet vet ikke om det har noe å si for neseformen senere.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #23 Skrevet 21. juni 2009 Jeg er prematurbarn ,født nesten 3 mnd fortidlig ,men ingen kan se det på meg .
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 21. juni 2009 #24 Skrevet 21. juni 2009 Jeg blir faktisk forbannet av at dere skriver rart utseende! Jeg syns de er vakre! Jentene mine har noen trekk, spesielt minsta som var 700 gram, har aldri hørt noe annet om at de er to nydelige jenter, har heller aldri sett premature med 'rart' utseende selv om de har alle disse typiske trekkene. Vennligst omformuler.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #25 Skrevet 21. juni 2009 Cpapen forårsaker ikke prematurtrekkene. Jeg kjenner et par premature tvillinger, de er nå 6 år. Alle som vet hvordan prematurtrekk er ser VELDIG godt at disse guttene er premature. sjarmerende og festlige unger, men veldig preget av at de er premature.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå