Gå til innhold

Hmm, da starter permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 3,5 uke igjen, og jeg starter permisjonen. Likevel føles det som 2 uker på overtid.

Fødte 5 ukerr før termin sist, og fikk beskjed av jordmor å ha klar mest mulig i slutten av mai. Alle rundt meg har også ventet på at jeg skal være ferdig nå. Har bedt dem slutte å spørre for da blir jeg G A L!!!

Ultralyd på tirsdag pga seteleie, skal da få bestemt o m jeg kan føde (håper det) eller keisersnitt (helst ikke).

Hva skal jeg bruke de tre siste ukene til nå da? Alt er klart, og jeg har allerede begynt å kjede meg ved tanke på å gå full tid, for ikke å snakke om at jeg sikkert ender på overtid siden alle, inkl. spesialist og jordmor er overrasket hver dag de ser meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det der er ulempen med å føde før tiden første gangen... Og tenk, du kan jo gå opp til 5,5 uker til:( Isj.

Du får lese noen bøker eller sette i gang små prosjekter hjemme som er over på noen timer. Slik at det ikke er stress om du ikke får fullført de. :)

Skrevet

Prøvde meg på litt plenklipping i dag, men gresset er blitt så langt at her må gubben trå til med slåmaskin.

For første gang ever gikk gressklipperen fortere enn jeg klarte å henge på. Vanligvis er det slik at jeg dropper motoren for den går så tregt. Følte meg særlig lur da, heldigvis alene ute mens det pågikk. Deilig å svette litt pga aktivitet, ikke bare hormoner.

Skrevet

Ha ha, det skjønner jeg:)

Små gåturer (om formen tillater det), lesing, rydding, organisering, å se på ulike serier og kafebesøk pleier å være bra for å få tida frem til fødsel å gå. :)

Typisk nok fødte jeg samme dag jeg hadde tapasplaner sist. Blir litt irritert når jeg tenker på det enda, for jeg hadde veldig lyst på tapas. hehe:)

Skrevet

Dagene går nok, men tålmodighet er ikke min sterke side. I verste fall får jeg gå over påå Hugh Grant-filmene fra forrige svangerskap. Inkl. Bridget Jones, en evig sleger hos meg.

Har hatt et pyton, stillesittende svangerskap, så lik en unge har jeg lyst å gjøre alt som ikke går. Nå er det sommer og tid for tur, men en tur til svigers (30 meter unna med en liten bakke er nok til å hive etter pusten.

Bor i bygdeNorge så kafe er uaktuelt, for langt til nærmeste by. Dit drar jeg nok ikke før sykehuset skal besøkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...