Knotten & lille persille Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Jenta mi har nå blitt 10 uker og er en bestemt liten frøken. Har hele tiden hatt en favorittside, men har tatt den andre puppen også. De siste to dagene har hun begynt å illskrike når jeg legger henne til(starter alltid med den siden hun liker minst). Vil ikke spise hverken fra den ene eller andre puppen når hun slår seg vrang. Ender alltid med at hun sovner og sover da en god stund. Lurer nesten på om jeg legger henne til for ofte, at hun ikke er skikkelig sulten. Ammer ca hver 2,5 time. Hun er sjekket for kiss, har ikke det - er bare viljesterk som fysioterapeuten sa. Jeg vet jo at jeg godt kan bare amme fra det ene brystet, men vil liksom ikke det heller. Er så redd for at hun ikke vil ha pupp mer om dette fortsetter. Noen som har opplevd noe liknende? Hva gjør jeg isåfall? Fortsette å legge til på feil pupp eller gi opp og bare gi favoritten? Hun tar ikke flaske noe særlig heller og jeg er IKKE klar for å slutte å amme.
temine Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Tar hun om du legger henne til i tvillingstilling på den andre puppen da? Evt om dere ligger "hode mot hode"? Har ikke mang etips å komme med altså, regner med du har prøvd det meste. Går jo an å fullamme med ett bryst, blir kanskje litt skeiv bare, om du ikke har melk i det ene, og spreng i det andre;)
Knotten & lille persille Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2009 Huff, ja har prøvd både tvilling og liggende - hun liker ikke å ligge og tvilling funker dårlig. Har rett og slett nektet henne mat idag til hun tok den "dårlige". Bare hun ble sulten nok så sugde hun. Tilbudte henne en gang i timen og etter 5 timer kapitulerte hun og spiste. Lurer på hvordan hun skal bli når hun blir eldre, kan bli festlig etterhvert med den jernviljen:)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Melken renner sikkert ikke like fort på den puppen. Jeg hadde samme problemet når tulla mi var rundt 9 uker. Bare fortsett som du gjør, så vil du få mer melk i den puppen og da vil melken renne fortere(dersom det er derfor hun blir så sint da). Lykke til med tidlig trassalder, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå