Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ammer dere babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler jeg ammer mye.. Ammer 5 ganger i døgnet..

Skrevet

jeg sluttet å amme når hun var 7,5 mnd (hun begynte å bite). Gir henne mme til kvelden når hun skal sove og kanskje en gang på morningen.. ellers så får hun vann til alle måltider.

Skrevet

Min er 9 mnd og ammes mellom 3-5 ganger om dagen (er nattavvent;)

Skrevet

Har nettopp nattavvent. Frem til jeg gjorde det amma jeg 1-3 ganger pr natt. Nå er det en gang på morgenen, kanskje en gang i løpet av dagen (han "ber" om det selv om han vil ha) og en gang før han legger seg.

Må si jeg syns det er deilig at jeg ikke er bare PUPP for knerten lenger;)

Skrevet

Ammer 2 ganger pr dag - morgen og kveld.... Og det er ikke så mye han får i seg, tror jeg. Ville gjerne gi litt mme i tillegg, men han vil ikke ha.... Vann er han veldig glad i, og det er jo bra :)

Skrevet

Takk for svar! Min gutt på snart 9 mnd er ikke så interessert i puppen lenger. Enkelte dager vil han kun ha pupp 2-3 ganger om dagen (er nattavvent). Helsesøster mente det ble lite, og at vi muligens må gi noe morsmelkserstatning i tillegg, men det varierer fra dag til dag hvor interessert han er. Så gjennomsnittlig får han pupp omtrent 4 ganger per dag. Det skal vel være nok? Han drikker mye vann i tillegg, og kan slett ikke se noe tegn på at han skal være dehydrert...

Skrevet

Hvor mange måltider med fast føde spiser de i løpet av en dag? Gir jeg for mye/for lite mat?

Gutten min får pupp om morgen, grøt litt senere på morgenen, ei halv til ei skive brød om formiddagen og pupp, litt frukt utpå dagen og pupp, et halvt middagsglass til middag og grøt og pupp til kvelds.

Skrevet

Jeg ammer mye mer enn dere! Ca tre ganger på dagen - han har rene mm-måltider, han kan ikke få mat før eller etter grøt, for da blir det bare tull, uansett hva han får først eller sist... Om natten spiser han hver tredje til fjerde time, natten igjennom.

Skrevet

De sier så mye forskjellig, disse helsesøstrene..... Er ikke godt å vite hva man skal tro på. Min helsesøster sa at så lenge jeg fik ammet iallefall 1 gang pr døgn, samt han fikk 2 grøtmåltider, så var det ikke behov for mme i tillegg...

Min gutt spiser følgende pr dag:

Morgen: mm

Frokost: Grøt

Lunsj: 2 brødskiver, 1/2 banan

Middag: 1 middagsglass, litt frukt

Kvelds: mm, grøt

Skrevet

Ja jeg også har hørt at så lenge man ammer 1 gang om dagen så er det nok med tanke på at de får i seg melk gjennom grøten også.

Våre dager er slik:

Morgen: mm og litt brødskive

Frokost: grøt

Lunsj: mm og frukt

Middag: mm, nesten et helt middagsglass

Kvelds: mm, grøt

Natt: mm

Meg80: Ammer du så mye på natta? Er du sikker på at han er sulten og at det ikke bare er vane og kos? Jeg ville prøvd med flaske å sett hvor mye han drikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...