Gå til innhold

Amerikanske barnestr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har erfaring at amrikanske klær er små i str. Snuppa fikk noen klær av morfar som hadde vært i usa når hun var 2 år. Da hadde han blitt anbefalt å kjøpe klær i str 4 år.

Kjøpte en nydelig kjole på ebay til jul i str 3 år. Da var jenta mi 2,5 år. Kjolen var alt for liten.

Vil kanskje anbefale deg å gå opp 2 str, ihvertfall 1 str.

Skrevet

Ja, de har str etter alder, først i måneder, deretter i år. 2 er altså 2år, 2T er brukt på to forskjellige måter;

2tall, altså størrelse to år, men litt større enn 2, eller som 2 Toddler, og da bare to år.

Videre har du 3, 3T osv.

Jeg kjøper alltid med T, fordi da er jeg stort sett sikker på at det passer og har kun bommet på ett eneste plagg så langt. Handler MYE på nett.

Skrevet

Som 'tilab' sier går det i mnd. 0-3, 3-6, 6-12, 12-18, 18-24 mnd. Deretter går det for det meste i år (toddlers). 2T, 3T osv. Kommer litt ann på hvilken butikk det er snakk om, noen butikker opererer med mnd. helt opp til 36mnd (3 år).

Det er i USA som alle andre steder. Noen butikker/merker er store i str. og noen er små.

Min erfaring etter og ha bodd mange år med små barn er at klær kjopt i USA er generelt store i str. ikke små. Vet du navnet på butikken/merke kan jeg være mer spesifikk.

Skrevet

Du kjoper selvsagt som her; er barnet 3 år kjoper man 4 år/104 for det meste. Er barnet 3år ville jeg da kjopt 4T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...