Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

forsikring til den lille..? noen som har funnet en som de vil anbefale? eller vet hva bør en tenke på når en skal sjekke de forskjellige opp mot hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får tilbud i posten, fra ace. Vi har forsikret ungene der, koster 169 (for tre barn) pr måned der. da er de forsikret for opptil 2 mill. ( varig medisinsk uførhet, ombygging av hus, tannskader, dødsfall etc). Vi er kjempefornøyd iallfall :)

Skrevet

ok:) enn hvis barnet blir født med en sykdom eller syndrom f.x.. er det da tidsnok å ordne forsikring en stund etter barnet har kommet til verden..? vet så lite om hvilke rettigheter vi har i forhold til slikt...:S får tro at det ikke er noe som blir et tema, men en vet nå aldri.. bare noe som har opptatt tankene mine litt i det siste...

Skrevet

du får ikke forsikret noen som allerede er rammet av noe. Ingen forsikringselskap deler villig ut penger.

Skrevet

neinei såklart gjør vi ikke det, d visste jeg jo egentli, bare tenkte ikke før jeg skrev..:) de fleste utbetalinger er vel stort sett motvillig fra dem også da..:P men med andre ord bør en kanskje ha ordnet en forsikring før barnet blir født da, i tilfelle uhellet skulle være ute..?! er det mange som gjør det?? hmm er jeg litt på jordet og paranoid her......?!:)

Skrevet

Synes jeg husker at når jeg forsikret førstemann så måtte jeg skrive en erklæring på at han var frisk og ikke var rammet av noen skader osv. Tror ikke man kan forsikre et ufødt barn.. også pga av dødfødsel osv. Det ville vært for stor risiko for forsikringsselskapene

Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg har forsikret mine barn fra før fødselen (fra termindato), da er barnet forsikret i tilfelle komplikasjoner skal oppstå under fødselen (barnet får en fødselsskade som ex. CP). Dette er det mange forsikringsselskap som ikke gjør.

Viktig å undersøke vilkårene til mange forsikringsselskap. Mange har bare ulykkesforsikring det første året, slik at medisinsk forsikring inntrer først når barnet er 12 mnd.

Skrevet

De fleste forsikringsselskap vil ha legeerklæring på at barnet er friskt og vil ikke forsikre før barnet er mellom 4 og 6 mnd. Dette for å unngå å forsikre barn som allerede er syke eller har syndrom av noe slag.

Skrevet

Har forsikret babyen i Codan, ventebarnforsikring heter det.

Det får du fra du er gravid i uke 28.

Gjorde det for seks år siden også med jenta mi, veldig greit.

Går over på barneforsikring når barnet er født.

Skrevet

va va voom: hvilket selskap forsikret du barnet ditt i?

jeg tenker på hvilke rettigheter vi har i tilfelle barnet skulle få en alvorlig skade under fødsel eller være født med syndrom.. det kan krever ofte sykehusbesøk, undersøkelser, møter i hytt og pine og foreldre som må være borte fra jobb for å få til dette, kanskje ombygging og tilrettelegging av bolig, bil tilpasset handicappede osv...dette ville ført til at vi ble ruinert om vi ikke har en forsikring som skulle dekke det.. så i tilfelle dette skulle skje må en vel ha egen forsikring for barnet før det blir født... sjekket gjensidige som hadde en annonse her, men den spedbarnsforsikringen dekket heller ikke skader under fødsel eller skade som følge av sykdom..og dekker bare behandlingsutgifter og medisinsk invaliditet som følge av en ulykke... må ta en sjekk på alle forsikringsselskap..:)

takk for alle svar..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...