tomat15 Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Sliter litt med dette. Lille er snart 6 mnd og for 10 dager siden begynte vi med litt 4 mnd grøt. Gikk bra de første 3 gangene. Så ut som hun likte det. Jeg økte porsonen og tenkte å gi henne mer, men nå vil hun ikke ha egentlig. Åpner munnen for de 2 første sjeene, men så vil hun ikke mer. Gir henne før jeg ammer. Det har da gått ca 4 timer siden forrige måltid. Kan det være lurere å gi når hun ikke er så sulten? Prøve med litt grøt ca 2 timer etter forrige måltid? Noen som har noen erfaringer eller tanker om dette? Sliter også litt med legging. Tidliger kunne jeg legge henne ca 19.30, hun fant søvnen og sovnet. Våknet til neste måltid, spiste og sovnet lett igjen. Nå vil hun ikke sove hvis ikke hun får mat. Må amme eller gi flaske på rommet. Når hun har spist kan jeg legge henne og hun sovner lett. Greia er at hun er ganske streng på måltidene. Er ikke interessert i å bli ammet eller ta flaske hvis ikke det er mer enn 3 timer siden sist hun spiste. Det vil si at hvis jeg har havnet litt skjevt ut med mating, får jeg ikke lagt henne før neste måltid etter kl 19, det kan jo bli ganske sent. Dette ble langt, men håper noen har noen tanker og erfaringer å dele med meg her. Synes det er synd at hun ikke vil sovne for kvelden uten at det er mat med i bildet. Badet og i pysj. Inn i senga for kveldsrutiner, men kan bare glemme det dersom hun ikke er sulten. Da hyler hun. Må sitte overtrøtt på fanget til neste måltid, så er alt bra.
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Heia! Jeg har hørt og lest at en helst bør gi grøt og annen fast-føde mat når barnet ikke er så fryktelig sultent. Da går det for sent med grøt, i forhold til flaske/puppen. Har erfart dette selv, så jeg begynner alltid, om dattra mi ikke skriker av sult, hehe, å gi henne flaske før grøt/middagsglass Når det gjelder dette med legging, syns jeg kanskje du bar skal gi henne et lite påfyll før du legger henne, selvom hun kanskje spiste sist i 18 tiden.. Ellers får du prøve å endre tidspunktene du gir henne mat, slik at det passer å gi henne kl 19-1915 så du får lagt henne 1930. Ikke at jeg er noen ekspert men..
Pumaliv Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Hei! Har akkurat fått hjelp med rutiner selv. Jeg anbefaler deg å lese boken "contended little baby book" fra Gina Ford. Den gav meg svar på de aller fleste spørsmål rundt dette med mat og søvn. Du trenger ikke å følge hennes råd til 200%, men sånn nogenlunde, så skal du se det ordner seg i løpet av noen uker. Boken får du kjøpt i de fleste bokhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå