Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg ammer ennå min jente på 15 mnd morgen og kveld. I den siste tiden har jeg hatt vondt i den ene brystvorten, og det ble bare værre nå i kveld. Kjenner ut som noe stikker meg inni brystvorten og innover i brystet.. Hun er også litt "agressiv" i sugingen når hun er våken. Er det om tidligmorgenen når hun er halvt i søvne suger hun bare rolig.. Så har hun faktisk ikke fått så mange tenner ennå, men har fått to neddi og snart de to oppi. Det er etter det jeg har fått vondt.. Så nå at jeg har et rødt, lite sår ved "knoppen", og det var veldig ømt i rundt det. Vet ikke om det er bare det.. Kan det være sopp eller noe sånt da tro?
mammatilgodgutt Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Jeg vet ikke, men kan det være at det har blitt så lite melk igjen og at barnet ditt derfor suger så hardt at du blir sår av den grunn. Jeg har hørt noen andre nevne det en gang, tror jeg. Det kan jo også være det som gjør henne sint, at det ikke kommer så mye godsaker lengre. Bare en tanke
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2009 Ja, jeg kjenner godt når det ikke kommer noe mer, så da avslutter jeg. Hun blir ikke sint nei, men hun kan være "ivrig" i sugingen til å begynne med liksom!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har også hatt ganske ømme/såre brystvorter til tider...men jeg har da vært flink med & skifte innlegg OFTE,& sørget for & luftet puppen når jeg har mulighet til det Det har gjerne stått på i ett par dager.Det er nok ikke sopp.Snuppa mi har 8 tenner,& jeg tror nok det kommer av at hun rett & slett suger for hardt av & til.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 Jeg tror nok det var det som hadde skjedd ja, for det dukket opp et lite hakk ved siden av brystvorten min, som verket. Rett og slett et sår etter en tann ligner det på. Måtte bytte litt posisjon under ammingen så gikk det fint, men det var meget vondt hvis hun kom borti ja.. Er også gravid nå, så brystene er jo litt mer ømme da. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå