Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ta blodprøve på Cd21 og 24. Men fikk mensen før Cd24. (tidlig jeg vet).

Skal jeg fortsatt ta blodprøve tror dere? For nå har jeg jo startet på ny syklus. Skal prøve å ringe legen på mandag, men er redd han har fri da så jeg ikke får svar.

Og tror dere jeg skal starte på ny pergo med det samme eller er det alle som har pausemnd?

Tempen er fortsatt over coverline også.. Skal den ikke synke mer? Veldig uviten her, da det er år siden jeg har hatt mensen. Fikk mensen den dagen tempen sank. (tror nok el var den 12 for det er vel ingen som får mensen 4 dager etter el?).

http://www.fertilityfriend.com/home/246fa4

Tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mange svar å komme med, men jeg vil bare si at jeg fikk beskjed av gyn om å ta pergo i 3 sykluser..uten pausemnd!

Så hvis du ikke har fått no anna beskjed, så kan du jo bare begynne med pergo denne pp også :)

har du normalt så korte sykluser??

Jeg har ikke mens av meg selv, så må ta provera i tillegg til pergo. Men den første pp med pergo, så kom mensen av seg selv på CD22..

Er nå på CD20 og har ingen tegn til mens, men vet jo ikke om den kommer like tidlig nå da :S eller om den kommer av seg selv i d hele tatt!

Blir litt forvirra av dette her gitt ;)

Skrevet

Jeg får heller ikke mens av meg selv så gikk også på provera før pergo. Men da fikk jeg minimalt med blødning. Bare litt brunlig utflod. Men nå har jeg skikkelig mens.

Skal prøve å ringe gyn på mandag ihvertfall. Håper jeg slipper pausemnd. Kanskje det er vanlig å få mensen litt tidlig på første pergo da. Har du tatt pergo denne syklusen også? Spennende:)

Skrevet

Jeg går på pergo denne syklusen også ja.. men har ikke testet etter el, og kun hatt sex en gang.. så her kommer nok tanta skal du se!

Har ingen symptomer på at hun kommer da, men er på dag 21 nå.. så kanskje hun ikke kommer så tidlig denne gangen..

Er det lenge siden den provera kuren da?

Kan det være at mensen fra den kuren kommer nå?

Jeg fikk ikke mens før ca 10 dager etter siste proverapille..

Får håpe du får snakket med gyn da :)

Skrevet

Jeg testet heller ikke etter el men tror nok jeg hadde det. Fikk mye el slim og tempen sank-steg igjen og ble høyere.. Er kjempe glad for at jeg i det minste fikk el. Fikk det på cd 16 tror jeg det var.

Tenkte også på den provera kuren, men det er litt for mange dager siden til at det kan være den tror jeg.. Og er rimelig sikker på at jeg fikk el også.

Skal ikke være lett!

Blir spennende å følge med deg da:) vet jo aldrig=)

Skrevet

har du fått snakket med gyn??

jeg er på CD22 nå, samme dag jeg fikk mensen sist..

ingen tegn til verken det ene eller det andre her ;)

Må si jeg er litt spent selv, på tross av lite sex..hehe

Skrevet

Jepp..

Snakket med gyn i dag, han sa at jeg bare skulle begynne på pergo igjen på cd 5:) så da begynner jeg imorgen alt.

Men han sa også at prøvene som allerede var tatt ikke viste indikasjon på el, men at det sikkert hadde en sammenheng med at jeg har fått mensen så tidlig. Rakk jo ikke å ta de siste prøvene. Håper ihvertfall det, for alt tyder jo på at jeg fikk el.

+ han sa noe om at jeg hadde hatt litt lave progesteron verdier eller noe?? jeg var på jobb så ble litt forvirret og klarte ikke å tenke over alt han sa før etterpå. Har du hørt om det før?

Sikkert ganske nervepirrende for deg nå. Mensen på CD22 er jo også tidlig så håper du slipper det denne gangen:)

Er dette din andre pergokur?=)

Skrevet

Dette er min andre kur ja..

Ingen tegn til mens enda, men har heller ikke hatt no symptomer på el..

Ikke at jeg har kjent så godt etter heller da ;)

Har ikke no kjennskap til progesteron verdier desverre.. har du prøvd å google det? Utrolig hva man finner av innformasjon på nettet ;)

Får virkelig håpe din neste syklus med pergo blir lengre da, å at det klaffer for dere ;) Kanskje vi kan dra over til 1 trimester sammen ;)

Skrevet

Da har jeg googlet det:) ganske mye informasjon på nettet ja. Bruker det veldig mye nå i prøvetiden,hehe. Alltid noe jeg må søke opp.

Progesteron verdier = Tror det er det som viser om du har hatt el eller ikke. Har du lave verdier har du mest sannsynlig ikke hatt el. Lurer på hvor lave verdier jeg hadde, hm.

Idag begynte jeg på min andre pergokur. Men er tom for tabletter så imorgen blir det ny apotekrunde. Var innom en tur idag, men glemte det selvfølgelig. Men kjøpte et "seaband".. armebånd som skal hjelpe mot svangerskapskvalme. Hørt om det? kan brukes mot reisesyke også så kan jo være verdt å prøve.(når den tid kommer=)

Kjempe spennende for deg at den store stygge ulven ikke har dukket opp enda da :D

Håper vi kommer over til 1.trimester begge to:):)

Skrevet

har hørt om det armbåndet ja, men ikke testa det selv! :)

Jeg har litt panikk for svangerskapskvalme jeg da, hater å spy :S

Så jeg kommer nok til å prøve ALT for å unngå det ;)

Er spent på hvordan det går med deg og pergo denne pp da! :D

Skal du ta blodprøver nå også? Jeg har ikke fått beskjed om å ta det jeg, så jeg vet jo ikke om jeg har EL engang.. gidder ikke å teste selv!

Men jeg kjenner det begynner å klø i fingra etter å teste nå snart..

Ettersom forrige syklus kun var på 22 dager..

Men regner vel med denne syklusen blir lenger! Så får se hvor lenge jeg venter før jeg tester ;)

Skrevet

Veldig spent selv:) bare to dager til med pergo nå så er det bare å vente å vente....

Fikk beskjed om å ta blodprøve på dag 21 jeg. Så du skal ikke ha noen oppfølging denne gangen?

Når er ikm da? såå godt at du enda ikke har fått mensen:) nervepirrende dager!!

Hvor gammel er du? Selv er jeg 23:)

Skrevet

Jeg har ikke hatt no oppfølging fra gyn nei.. fikk bare beskjed om å ta pergo i 3 pp'er, så komme inn igjen til videre utredning om jeg ikke er blitt gravid! Men skulle ønske jeg kunne ta blodprøver jeg også, så jeg fikk vite om jeg har hatt el eller ikke.. men får bare vente å se :)

Vet ikke helt sikkert når IKM er da, ettersom TR kom på CD22 sist.. Nå er jeg på CD 25 og har ikke merket noe til TR enda.. :)

Så tror jeg kommer til å kjøpe en test snart! ;)

Jeg regner egentlig med at denne syklusen blir lengre, men vet jo ikke..

Gyn sa jo at EL ville komme rundt CD 14, men den må jo ha kommet før forrige pp, ettersom mensen kom på CD22..!?

Jeg blir 27 år om en mnd :)

Skrevet

Ja litt greit å få svar på om eggløsning har funnet sted egentlig.. Håper jeg fikk det sist. Hadde jo mange symptom, men vet jo aldrig. Fikk jo mensen før de siste blodprøvene som kunne vist det:/

Siste dag med pergo imorgen alt.. Tiden har faktisk gått fort for en gangs skyld:)

Prøver å leve litt mer normalt for tiden så kanskje det er det som gjør at tiden har gått fort. Kan bli litt for opphengt i alt graviditetsstyret:)

Så bra at mensen ikke har dukket opp i dag heller da :D

Si fra når du tester da, kjempe nyskjerrig:)

Skrevet

Skal holde deg oppdatert jeg vettu :)

Skulle kjøpe test i dag, men glemte det..hehe

Så får se om jeg stikker ned igjen senere..

Skrevet

Flott!! :) spennende dette her gitt=)

Har dere prøvd lenge foresten? Hvorfor får du ikke mensen av deg selv? Hos meg virker det bare som om alt har stoppet opp etter p-pillebruk i fleeere år. Litt frustrerende når vi vil ha flere barn.

Skrevet

Vi har prøvd i 18 mnd! Å her er det også p-pillebruk som er grunnen til at mensen ble borte.. jeg har vært prøver tidligere, med min x, å da slet jeg med samme problemet! Men så ble det slutt, å jeg fikk etterhvert ny kjæreste, så da begynte jeg på pilla igjen.. Men skal ihvertfall ALDRI starte på p-piller igjen..hehe

Tok forresten en test i dag tidlig, men den ble negativ! :(

Så da er det vel bare å vente på tanta! Skal ikke ta pergo neste pp, jeg vil ha en pausemnd, så vi kan slappe av, kose oss og nyte sommer'n!

Også skal vi jo inn til videre utredning i august, så da får vi se hva som skjer da! :)

har dere barn fra før? Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

18 mnd er ei stund da:( Bra at dere snart skal til videre utredning. Tar jo virkelig på å være prøver også..

P-piller er noe herk, kommer ikke til å begynne på det igjen jeg heller. Er så rart at mensen ikke kommer tilbake..

Så kjedelig at testen ble negativ men du kan da ikke gi opp håpet enda! Ikke før du får mensen ihvertfall=) Får krysse fingrene for spire:)

Hvordan føler du det går egentlig? Etter så lang prøvetid mener jeg..

Vi har prøvd siden slutten av okt 08. Så snart 8mnd.. Begynner å bli lei hele prøvinga. Tenker jo på det nesten hele tiden så det har ødelagt mange dager. Men føler det går litt bedre akkurat nå, enn så lenge.. Vi har jo en fra før som snart blir to år så vet jo at vi klarer det i det minste. Er jo kjempe takknemlig for han, men er så redd for å ikke klare å gi han søsken:/

Men kan ikke la slike tanker ødelegge, så sommeren skal jeg også nyte:) må det=)

Skrevet

Jeg syns faktisk det går utrolig bra jeg, men nå er jeg sammen med en som jobber på sjøen da. Så han er borte 7 uker i strekk, og hjemme 7 uker. Det gjør jo at vi ikke får prøvd så mye som andre.. Og de ukene han er borte, så tenker jeg ikke på det no særlig ;)

Nå har han vært hjemme siden rett etter påske, men alikevel er jeg utrolig flink til å ikke stresse.. men det tror jeg er pga at jeg vet vi skal inn til videre utredning :)

vil jo gjerne klare d på egen hånd, men har liksom gitt opp håpet litt..

Jeg har alltid ett lite håp da, så selv om jeg testet negativt i dag så gir jeg ikke opp før TR kommer ;) Det er bare så irriterende å ikke vite når man har IKM.. syns jeg hadde litt menssmerter fra morran i dag, men det gikk over.. så nå bare venter jeg til testene jeg har bestillt kommer i posten! Så får jeg ta en til da ;)

Skjønner at du gjerne vil gi sønnen sin søsken! Å jeg vet at denne prøvinga tar på veldig! Det går litt i perioder her, noen dager er jeg veeeldig babysyk, mens andre dager tenker jeg ikke på det!

Men dere får det nok til skal du se ;) Å går det ikke med pergo, så får dere nok annen hjelp! Dere har jo fått det til før, så hvorfor skulle d ikke gå nå!? Er spent på hvordan d går med deg denne pp'n! Får håpe den blir lengre enn den forrige, å at du får positivt svar på blodprøvene ;)

Skrevet

*dytter*

Skrevet

Gidder du å sjekke om postkassen din er full? Prøver å sende deg pm, men det går ikke:/

Skrevet

Da er postkassa tømt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...