Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 jeg var hos helsesøster her en dag og hun sa det var viktig å passe på at lillegutt på to måneder ikke ble overopphetet i varmen.. Hun sa jeg kunne gi han kokt, avkjølt vann, og hvis han ikke likte det... gi han litt vannmelon.... (fremfor saft).. Noen som har gitt så små barn vannmelon?.. hvordan gjør jeg det i så fall?.. moser melon, koker og avkjøler eller?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Har gitt fra 4mnd alder jeg,men da for at minsten skulle ha noe godt å sutte på!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 jeg fikk også beskjed om å gi saften av vannmelon,men gjorde det aldri,for det er jo nesten umulig å få ut bare saften.tror ikke helsesøster har prøvd dette selv,antagelig noe dem har lest et sted.
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Nei, det var aldri noe problem med vann så lenge babyen vår fikk det av kopp og ikke flaske (flaske var æsj), men jeg hadde nok heller hatt en dæsj druesukker eller maltekstrakt oppi vannet før jeg hadde begynt å styre med vannmeloner.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 man skal ikke gi vann til babyer som bare får morsmelk. selv ved ekstrem varme og tørke, så vil en baby ikke bli dehydrert av bare morsmelk. selvfølgelig er det ikke farlig å gi litt vann, men om man gir babyen vann daglig, så kan det gå ut over all næringen den skal få i seg gjennom melken. vil heller anbefale å stryke med en fuktig klut for å kjøle ned. og når babyene er så små, så kan de få sutte litt på tuppen av en vannmelonbit. da suger de bare ut saften. men pass på å ikke la babyen få sutte på én bit altfor lenge, når saften er sugd ut så blir den jo litt tørr, og kan kanskje etterhvert smuldre opp. når jenta mi var ca 3 mnd fikk hu smake på vannmelon, og det gikk helt fint. hvis babyen biter litt i melonen, så kan man heller mose litt vannmelon med en gaffel, og helle det gjennom et tefilter eller kaffefilter.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 2021.. vet du om det samme gjelder med mme?..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 nei, det vet jeg ikke. men vil tro det. det er jo laget for at det skal passe perfekt som hovednæring. hvis man gir en baby mme, og en del vann ved siden av, så kunne man jo like gjerne hatt mer vann i mme pulveret.. og det høres for meg litt skummelt ut å tukle med en ferdig blanding..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 DET ER IKKE DET SAMME MED MME NEI! Sånne ting bør man virkelig ikke svare på når man ikke vet!
3 er nok! Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 det er da ikke vanskelig i det hele tatt! legg en bit vannmelon i en sikt og mos den. da renner vannet ut og kjøttet blir igjen i sikta. er forresen en fordel å ha en bolle eller noe under sikta da. hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå