Gå til innhold

Jeg er blitt tvillingmamma

Gitte ♥tvillingmamma♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dine to og godt å høre at alt går bra selv om de ville ut litt tidlig :)

Flotte navn har de også fått :):):)

Venter også gutt og jente og håper de holder seg inni der i ca 2 mnd til :)

Gleder oss til å få vite litt mer når du får tid.....

Hvordan startet det?

Hvor store (små) var de da de kom til verden?

Og sist men ikke minst hvordan fortoner en vanlig dag seg for en nybakt tvillingmamma til premature tvillinger?

Sender tanker, varme og energi din vei :)

Annonse

Hei igjen og takk for alle gratulasjoner :-)

Jeg fikk konstatert begynnende åpning og sviktende livmorhals i uke 24, fikk da satt på en gummiring for å forsterke livmorhalsen, så egentlig er det kjempebra at de holdt seg inne i 10 uker etter dette.

Fødselen startet brått ved at jeg var på do.. og så plask -der gikk vannet. Det bare rant og rant og det var ingen tvil. Dro rett på sykehuset hvor da riene også begynte. Det ble konstatert at vannet var gått på tvilling 1. Lå med rier i 6-7 timer, da fikk de endelig gang på epiduralen og selve pressriene var smertefrie. Thomas kom etter to trykk og Olivia to trykk etter det ighen. Var en flott fødsel :-) Storebror var 2061 gram, lillesøster 1981 gram. De har nå begge tatt igjen fødselsvekta si og ligger godt over 2 kg.

Ungene er fremdeles innlagt på nyfødtavdeling hvor vi trener på å spise, det er det som må på plass før vi kan dra hjem. De er ikke så sterke når de er født for tidlig slik at de ikke klarer å suge i seg et helt måltid. Det de ikke klarer å spise selv får de på sonde. Jeg har heldigvis haugevis med melk, så her pumpes det slik at ungene får morsmelk til alle måltider. Så dagene går stort sett med til mating, soving, magevondt, trøst, og masse kos og glede :-)

Regner med vi kommer hjem om et par uker.

Lykke til alle dere som venter på miraklene deres, gled dere !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...