Ranveig R Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jenta vår er snart 20 mnd og har den siste tida blitt fryktelig klengete på meg. Har vore "mammajente" heile tida, men no er det ekstremt. I dag skulle pappaen stå opp med ho, ho HYLTE etter meg i nærare ein time. I går skulle eg og eldste på butikken, ho hylte då eg gjekk og hylte å eg kom tilbake 40 min seinare. Var med mannen min då og. No skal det seiest at ho er forkjøla (men har ikkje hatt feber på eit par dagar), men dette begynte før ho blei sjuk. Ho har og blitt vanskeleg å legge, må sitte inne med ho i inntil ein time før ho sovnar, hyler i det vi går ut. Tidlegare har det berre vore å legge ho ned, sei god natt og gå ut. For første gong i sitt liv har vi "måttet" gje ho smokken på dagtid, med den følge at ho har fått utslett rundt munnen/heile kinnene - sikkert av sikling. Får så vondt av ho, har ikkje lyst å gå frå ho når det betyr skriking til eg kjem tilbake. Men MÅ jo av og til på butikken og sånn... Andre som har (hatt) det sånn? Tips? Råd? Går det over? Når?
aragon Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Gutten min på snart 18mnd er helt lik jenta di om dagen også. Veldig klengete på meg når jeg er tilstede, men han trives bra med far når ikke jeg er tilstede da. Han har også vært en engel å legge frem til nå. Lagt han ned, sagt natta og forlatt rommet. Nå de siste dagene har vi måtte ligge innpå rommet hans til han sovner og ja det blir fort 1times tid. Jeg orker ikke la han stå å skrike til utmattelse eller.. Merker at jeg selv er litt rådløs, så jeg har dessverre ikke noen tips, men siden vi er flere som opplever noe av det samme er det kanskje en fase man må igjennom: seperasjonsangst?...redsel for å være alene?... +litt trass kanskje.. Håper det fort går over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå