Gå til innhold

Til de med flere barn? Blir barna større og større?

mummsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nr 4. Min første var 4670 og 53, nr 2 var 4470 ikke målt lengde pga seteleie. nr 3 var 5 kg og 54 cm. Men nå venter jeg et barn helt på gjennomsnittet, ca 3,5 kg. Trenger derfor ikke bli større og større for hver gang.

Hei! :-)

Hos meg var den 1 babyen størst + at jeg selv la på meg 17 kilo!

Nr.1 3960g og 53 cm

Nr.2 3710g og 49 cm

Nr.3 3350g og 50 cm

Nr.4 3230g og 49 cm

Så hos meg har dei bare blitt mindre og mindre!

Legger til at i 1 svangerskap så fikk jeg dilla på karameller og Kick lakris dei 2 siste mnd. + at jeg drakk liter på liter med melk i svangerskapet, så det ble endel sukker, noe som gjør at babyene kan vokse fort, men vet jo ikke sikkert om det var årsaken til at den babyen ble størst....

I dei andre svangerskapene har jeg ikke spist så mye søtt på slutten

av svangerskapet, og jeg selv bare har lagt på meg 8 - 10 kilo!

Er gravid med nr.5 nå og har termin om ca 6 uker og har lagt på meg 9 kilo til nå, så det blir spennende å se denne gangen! :-)

Lykke til! :-)

Er 27 år og venter vårt 4. barn, var 24 år da nr 3 kom til =)

Hos meg har de blitt mindre for hver gang:

Jente: 4710g og 55cm

Gutt:4250g og 53cm

Jente:4000g og 50cm

Håper "trenden" fortsetter, så jeg kanskje får en litt mindre baby igjen denne gangen og =)

Annonse

Hei og hå! jeg har også hørt det, at barna bare blir større og større for hver gang. men her en dag leste jeg i et gammelt gravid blad hvor en jordmor kommenterte nettop det, og vet du hva? det stemmer ikke! Hurraaa!! :) men en annen ting som kanskje det kan være noe i er at barna kan ligge sånn omtrent rundt den samme vekten..her var forøvrig nr 2 3.990 g mens nr 3 var 3.380..min siste var ei lita rund ei på 4.200 men jeg tenker ikke lenger på at jeg sikkert får en 5 kilos baby ut :D nei, huff, hvordan ville det gått da, jeg som vil ha flere! :D

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vi venter nr tre..

1. 3990g

2. 4500g

3.??

Jeg er ikke redd for å få større baby egentlig. Nr to gikk mye lettere å få ut enn nr en. De sier selv om babyen veier mye er det som regel omtrent samme hodeomkrets og resten er litt godt runde former. Jeg brukte 5 t på 1. mann, under en time på nr 2. Blir spennede med nr tre. Føler at denne ikke blir så stor. Var veldig redd for en stor unge når jeg skulle ha nr to. Var på ul for å estimere fødselsvekt og de anslo den til ca 3600.. ho ho ho der tok de grundig feil, da prinsen var en kg tyngre:)

Ikke gru deg for stort barn. Tenk kroppen din har gjort dette før og veien er "klar"

Uansett lykke til!!

• 1 måned senere...

Annonse

1. 2730 (20 dager før termin)

2. 3140 (4 dager over termin)

3. 3430 (1 dag over termin)

Alle 3 er jenter og venter jente nr. 4 nå. Termin om 11 dager. Så de har blitt større for hver gang her, men de er fremdeles ikke så store da.

Fra størst til minst hos meg...Første på 3840,andre på 3740, og siste 3500...Selvom jeg kastet opp dag og natt i 8 mnd med første var han størst;-) Så det er vel ikke noe mønster på det...

Det går nok bra,ut skal babyen uansett!

Lykke til=0))

...jeg har hørt at det ikke er barn nummer to og tre som blir større, men førstemann som ofte er mindre!

Fordi det så lenge har vært vanlig å få to barn, så har nummer to ofte vært større enn nummer en, men grunnen er ikke at nummer to er større, men nummer en er mindre! Skjønner? Ikke særlig godt forklart.

Altså: I en søskenflokk på for eksempel fem, vil gjerne fødselsvekt variere uavhengig av hvor i søskenflokken du er, bortsett fra at den første er gjerne minst.

Samtidig varierer vekten om barn blir født til termin eller ikke. Hos meg slik:

Barn nummer en: Ei uke før termin: 3410.

Barn nummer to: Ei uke etter termin: 3670.

Barn nummer tre: 2 1/2 uke før termin 2910.

Sannsynligvis hadde alle veid 3500 hadde de blitt født til termin, for de legger visst på seg ca.250gr uka i magen den siste tida! :-)

...dersom det er dårlig regulert blodsukker/svangerskapsdiabetes inn i bildet blir det selvfølgelig annerledes- da blir vel ungene gjerne større og større fordi blodet lett blir for søtt. Men de kan vel regulere det med medisiner også nå! :-)

Jepp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...