Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og prøver å legge kabalen...

Jeg ønsker å ta permisjon fra studiene mine, i alle fall "gradert permisjon", slik at kjæresten min også kan begynne å ta sin permisjon den første tiden... Dette skulle jo være mulig, ikke sant?

La oss si at vi gjør det slik i seks uker sammenhengende... Kan han da søke om å få utsatt sin permisjon for å jobbe 100% i den tiden jeg går over til å ta full permisjon??

Vi har tenkt å gjøre det slik, for å få mest mulig tid sammen med barnet, pluss at det hadde vært supert for meg å få tid helt for meg selv etter permisjonen er ferdig til å få skrevet ferdig masteroppgaven min. Noen som har gjort det sånn? Begynt fra gradert uttak, og gått over til å utsette permisjonen?? På NAV sine sider står det ingen krav om hvor lenge man skal kunne utsette den, bare at arbeidsforholdet han skal tilbake til må vare minst 14 dager. Når han tar full permisjon, går jeg rett tilbake til full studie...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140284032-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ta ut gradert permisjon når du er student.

Er så lite innformasjon her så kan egnetlig ikke svare.

Har du jobbet minst 50% slik at han får fedrekvoten?

Han kan ikke starte sin del av permisjonen før dine første 6 uker er over.

Du kan ikke utsette permisjonen på bakgrunn av at du er student, men om han skal ta ut all permisjon ut over de 3+6 ukene du må ta kan han utsette det om han er i 100% jobb og leverer en skriftlig søknad med bekreftelse fra arbeidsgiver. Han kan da ta ut

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140284032-noen-som-vet/#findComment-140284452
Del på andre sider

Jo, jeg kan jo ta ut gradert permisjon fra skolen, ikke sant? (Si at jeg har 80 prosent perm fra skolen, ikke sant... Så kan han ta 20 prosent perm fra jobben. Det burde jo være mulig såfremt jeg fikk en avtale med skolen om det...)

Nei, han har ikke rett på fedrekvoten, men kan ta resten av vår felles pott (29 uker med dagens regelverk - mulig utvidet til 37 uker med dagens.) JEG skal ikke utsette permisjonen, men jeg tenkte at HAN kunne gjøre det. Det står i NAVs regelverk at man må ta ut seks ukers sammenhengende permisjon, før han kan evt. utsette den videre permisjonen. Det jeg lurte på var om han kunne begynne denne permisjonen med gradert uttak, men det regner jeg med egentlig at han kan. (For det er slik andre studenter løser det.) Hadde kanskje ikke trengt å spørre da... Skal uansett prate med NAV om dette i morgen.

Takk for svar, likevel!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140284032-noen-som-vet/#findComment-140284761
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...