Gå til innhold

kan man spise cottage chees?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man det?

Skrevet

Det vil jeg tro. Men sjekk på pakningen om der står at den er upasteurisert, står det ikke noe, så kan du trygt spise den:)

Skrevet

Det tror jeg også fint du kan, den er nok pasturisert. Og faktisk er cottage cheese veldig bra for kroppen - eneste osten som er basisk i kroppen (andre oster gir surt miljø som ikke er så gunstig).

Skrevet

Jeg var hos legen i går faktisk...

Og en av tingene hun virkeli sa at jeg ikke måtte spise var cottage cheese...pga bakteriene...hun anbefalte meg generelt og holde meg unna youghurt og sånt også...

Skrevet

Yoghurt.. det fikk jeg da på sykehuset da jeg var der sist jeg var gravid... Har jeg ALDRI hørt heller forresten.. :)

Skrevet

Synes også det var et rart svar fra legen. Det står jo flere steder at blant annet biola er bra! Jeg fikk et lykkelig øyeblikk da jeg oppdaget at fetaosten fra apetina er pasteurisert, iallefall den på glass-hurra!

Skrevet

Det står flere steder på nettet at yoghurt er bra om man har treg mage under graviditeten (og ellers)... doktoronline tror jeg det var.. søkte på google, på gravid yoghurt... hehe.. har jeg forøvrig aldri hørt om heller ;)

Skrevet

bakteriene som finnes i yoghurt (og kanskje spesielt mye i typer som biola) er veldig, veldig bra for hele kroppen og fordøyelsessystemet. Det er ikke skadelige bakterier som ødelegger i kroppen, men faktisk de gode bakteriene som vi skal og bør ha i tarmene. Det er de som er med på å balansere forholdet og "bekjempe" sopp og de dårlige bakteriene vi kan ha fått i oss via mat ol.

De gode bakteriene styrker også immunforsvaret og bygger opp kroppen.

Eks når man går på antibiotika kur - så dreper den både de gode og de dårlige bakteriene; derfor får man ofte soppinfeksjoner ol etterpå, fordi balansen blir feil.

Nei, jeg må si at den legen er på bærtur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...