Gå til innhold

Er det bare i hodet mitt?

Anbefalte innlegg

Jeg venter tredjemann og er en uke over tiden nå. De to forrige gangene har alt gått kjempefint, de kom når de skulle og det var fine og enkle fødsler. Jeg har altså bare positive erfaringer med det jeg snart skal få oppleve igjen. Likevel, det er som om jeg vet at det ikke kommer til å skje denne gangen. Jeg har en følelse av at kroppen ikke greier å gå i fødsel denne gangen og det virker mer uvirkelig å skulle få nummer tre enn nummer en. For hver time som går uten at noe skjer blir jeg mer og mer sikker på at noe er i ferd med å gå galt. Har time hos legen på mandag, men det virker så lenge til. Jeg er så redd!

Jeg vet at det er normalt å gå over tiden, og alt virker greit med både meg og barnet. Poenget mitt er den ekle følelsen som har tatt over alt sammen. At fødselen og barnet jeg venter på ikke kommer til å bli noe av. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140283598-er-det-bare-i-hodet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta kontakt med føden og forklar at du er redd noe skal være galt.

hadde jeg vært deg hadde jeg sagt at det var lite liv selv om det ikke er det. sånn at du kan få ultralyd...

det er grusomt å være redd. hadde kanskje hjulpet viss du fikk en UL og kunne få bekreftet at alt var normalt.

jeg hadde ringt med en gang. better to be safe than sorry.

lykke til!!

dette med å gå over tiden er også noe jeg er bekymret for, håper jeg slipper siden jeg venter en baby på over 5 kilo, har lest så mange ganger at der har gått galt da, så ring føden å si det som det er, er ikke noen god følelse å ha det sånn, lykke til

Da skal jeg settes i gang i morgen. Ganske skjelven egentlig. Det jeg synes er mest rart er at jeg må settes i gang med nr. 3. Alle har forberedt meg på at det kommer til å gå så greit denne gangen i og med at jeg har to barn fra før. Både jordmor og fastlege har gitt meg inntrykk av det, for ikke å snakke om alle rundt meg. Men her sitter jeg altså, to uker på overtid, med lite fostervann og time til igangsetting i morgen. Jeg er så redd for at dette skal være tegn på at noe er galt, at naturen ikke fikser det denne gangen.

Sukk fra HI.

Masse lykke til i morgen! Du får oppdatere oss når du kommer hjem fra sykehuset. :)

Jeg vet det er forferdelig å ha slike tanker som du har, men husk at statistisk sett har du en veldig, veldig god sjanse for å komme hjem med en frisk og fin baby etter en ukomplisert fødsel, selv om du å settes i gang. Prøv å holde motet oppe, nå er det ikke lenge igjen. Krysser fingrene for deg! :)

Nå har jeg svaret på spørsmålet mitt: JA, det var bare i hodet mitt:)

Natt til lørdag ble jeg mamma for tredje gang til en utrolig flott og velskapt gutt. Etter at modningspiller og drypp hadde gjort sitt tok det bare litt over en time fra første ri til gutten var ute. Så det var ganske hektisk mens det stod på, men alt i alt en fin fødsel.

Takk for støtte:)

Hilsen stolt, glad og lettet HI.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...