Gå til innhold

Vektestimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som blir gjort i alle svangerskap? Eller når man lurer på om alt er normalt? Syns jeg får så dårlig oppfølging av legen min, skal til jordmor neste gang og kommer nok til å spørre om å få gå til henne resten av svangerskapet. Forrige gang jeg var hos legen og han sjekket hjerterytmen til barnet skrev han ca. 140. Tror ikke han brydde seg om å telle noe engang... Og dreiv å kommenterte hvor liten jeg var og satte egentlig mer spørsmål i hodet mitt en jeg har godt av.. Ingen bretryggelse der å få.. Men til saken.. I og med at jeg ligger under det grønne feltet på symfysemålet, bør det da være gjort en estimering av fosteret, eller er det noe som skal skje i en gitt uke. Er straks i uke 30 nå.. Har mye aktivitet i magen så tror igrunn at hun har det helt fint, men hva vet vel lille uvitende meg.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir gjerne gjort om man fra før har født stort eller veldig lite barn, har svangerskapsdiabetes, plutselige avvik på SF-mål osv. osv.

SF-mål som følger kurven behøver ikke bety så mye, selv om det viser høy eller lavt mål. For det spiller så mye inn. Hvem som måler, hvordan man er bygget, hvordan man bærer barnet, mengde fostervann osv.

Noen går til "bare" en vekstestimering, andre følges opp med flere, alt etter som årsak og funn. Din bekymring kan også være en grunn til at legen/jordmor velger å henvise deg (pga. målene). Hør med jordmor om hun evt. kan henvise deg.

Uten at jeg vet for sikkert, tror jeg de ser på det som mest gunstig med vekstestimering fra rundt uke 33-36 (senere enn det er du jo fødeklar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...