Gå til innhold

Bader du henne så sjelden, sa svigermor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 1 mnd og jeg bader henne 1-2 ganger i uken. Dvs, det går ca 4 dager mellom hver gang. Er det så lite da?

Tar jo kroppsvask hver dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg bader også jenta mi bare 1-2 ganger i uka, og det har jeg gjort helt fra starten av. Ikke bra å bade for ofte, da det tørker ut huden deres. Tror det var vanlig å bade babyen hver dag før i tida, derfor er ikke slike kommentarer sjeldne fra den eldre garde for å si det sånn;)

Skrevet

Ungen min bades så sjeldent at jeg tørr nesten ikke skrive det en gang! ;-/ Pumpen vaskes når vi skifter bajsebleie, utover det blir hun ikke akurat skitten/svett. Men ser jo på bodyen at gulvene skulle vært tatt oftere ;-)

Skrevet

Bader min max 3 ganger i uka. Babyer blir jo ikke skitne heller..

Skrevet

Badet 2-3 ganger, men grunnet atopisk eksem bader vi nå 1 gang i uka. Det hjelper kjempe masse :)

Skrevet

Vi bader gutten vår hver søndag. Hehe.. Han har vært plaget med tørre flekker på huden (eksem, tror jeg) og det å bade sjelden hjelper masse. :)

Skrevet

Vi bader maks en gang i uka, kan gjerne gå et par dager ekstra til og med. Jeg ser ikke poenget med å bade babyer ofte, de er jo ikke skitne. De områdene som blir skitne vaskes jo uansett når det trengs.

Skrevet

Jeg bader lillegutt 5-6 ganger i uka, og jeg synes faktisk at det er lettere å fylle vann i baljen og bade han noen få minutter, enn å gå grundig til verks med en vaskeklut hver dag i alle krinkelkroker. For min del synes jeg det er kjappere å bade han. Han gulper også veldig mye, og jeg føler at han trenger å bli grundig ren i halsgropen, og det synes jeg er vanskelig med bare en vaskeklut. Han har ikke noe antydning til eksem eller tørr hud, men bruker ikke såpe, kun litt babyolje av og til i vannet.

Skrevet

Da eldstemann ble født for 2,5 år sa de på sykehuset at ungene skulle bades hver 2(-3) dag, men da minsten ble født for 10 mnd siden var de veldig påpasselig med å fortelle meg at de skulle ikke bades så ofte. 1-2 gange i uka holdt lenge. Grunnen er at barn som bades ofte har større sjanse for å få eksemer og sykdommer i huden da hudens normale fettlag som beskytter kroppen vaskes bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...