Gå til innhold

ANGÅENENDE SVAR PÅ FORSTERVANNSPRØVE

gilgi

Anbefalte innlegg

Tok fostervannsprøve på torsdag og er kjempe nervøs. Legen sa at hurtigtestsvar kom innen 1 uke ca. og det tar 3-4 uker på endelige svaret.

Kan det være store forskjeller fra hurtigtest og den testen som kommer etter 3-4 uker. Eller kan man egentlig senke ned skuldrene etter den hurtigtesten.

Fortsetter under...

Hei

Hutigsvara gir berre svar på dei tre vanlegaste kromosomfeila trisomi 13, 18 og 21 (downs). Resten av kromosoma vert ikkje undersøkt før dei har fått dyrka prøvene og undersøkt resten av kromosoma.

Da eg tok morkakeprøve fekk eg hurtigsvara etter ei veke, dei viste ingen avvik. Legen sa at ca 70% av sjansane for avvik var borte. Desverre for min del fann dei anna kromosomfeil som den lille i magen døde av.

Ønsker deg lykke til, og håper du kan puste letta ut om nokre veker!

Mvh

Har to, nr 3 i hjartet, lille håp i magen

Fikk i dag tidlig tlf. fra legen som tok fostervannsprøve. Det er heldigvis ikke påvist kromosomavvik i nr. 13, 18 og 21 som er vanligst å undersøke i hurtigtesten.

Føler meg lettet, men er fortsatt redd om det dukker opp noe galt på den endelige svaret om ca. 3 uker.

Hva er oddsene for at det ikke er noe i den endelige svaret som kommer om 3 uker?

• 2 uker senere...

Jeg har også akkurat fått svar på 13-18 og 21. Legen ringte meg og fortalte at alt bare var fint. Resten av svara er på meget skjeldne kromosom avik, legen sa til meg at det var MEGET liten sjangse for at det var noe galt på noen av disse.

Det er iallefall mye mindre sjangs enn på 13-18 og 21 så jeg håper og tror vi kan puste ganske lettet ut, men man vet jo aldri og noen er det jo som får barn med veldig skjeldne avvik så kan jo være meg eller deg.

Får bare krysse fingra for at det går bra.

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...