Gå til innhold

Popcorn som kvelds til ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å poppe popcorn som kvelds til ungene 1,5 og 3 år. av og til kommer de så seint fra barnehagen, og da blir middagen sein også, så da er det tid for kvelds like etter vi har spist middag. sikkert mange som er i samme situasjonen.

Da passer det med litt popcorn til barne-tv, slik at de får i seg litt å forblir mette hele natta. Det er jo bare en super snack, for det er jo ingen skadelige stoffer. muligens næringsinnholdet ikke er så høyt, men de spiser jo grønnsaker, fisk eller kjøtt til middag.

Tenkte jeg ville dele rådet. Vi tar selvsagt ikke salt på dem, og popper i olivenolje.

Fortsetter under...

Skrevet

Tuller du?

He he he he

Hva med youghurt og litt havregyn heller?

Kuttet grønnsaker med youghurt dip?

Et glass biola?

Litt grøt?

Et knekkebrød?

Grove kjeks med ost?

Dette er det vi spiser..........

Gutten her får popcorn som fredagskos ETTER kveldsmaten av og til ;o)

Skrevet

Dette er et råd jeg ikke ønsker å følge i alle fall. Og er du klar over at barn i den alderen helst ikke skal ha popcorn. Det er veldig lett å sette fast i halsen. Ta en håndneve selv i munnen og prøv å se hvor lett det er å svelge ned.

Å ha popcorn til kvelds er unødvendig. Det er nok det sunneste snackset man kan gi, men det er allikevel snacks og hører hjemme kun i helgene (og da til større barn).

Er enig med hun over at andre forslag bør vurderes. En yoghurt naturell med friske/frosne bær oppi er myyye sunnere..

Vi har av og til sen middag vi også, og da blir det bare en liten yoghurt (evt med musli oppi), et lite glass melk og et par teskje med tran :)

Skrevet

det synes jeg er en uting! popcorn er godteri. skulle aldri gitt barna mine det. synes ikke du er en dårlig mor pga dette, vet om mødre som forer barna sine med lefser og fyrstekaker som kvldsmat, popcorn er hakket bedre, men fremdeles ikke sunt. er egentlig ganske usunt selvom du ikke salter det. popcorn er heller ikke mettende slik du sier, det er nok ikke oga popcornet de ikke blir sultne i løpet av natta. hva med å gi dem en banan eller noe? eller lage en liten fruktsalat av banan, eple og druer eller noe annet barna liker? synes det er flott at barna dine spiser grønnsaker!

Skrevet

Og olivenolje setter stygg smak på popcornet siden den har så mye smak. Om du skal fortsette med dette fremfor alle de gode forslagene du allerede har fått bør du heller bruke rapsolje.

Skrevet

Hvis du åpner en sånn mikropop sak før den er blitt poppet og kikker på innholdet så skjønner du fort hvor æsj det der er :/

Popcorn ville jeg ikke gitt til ett barn på 1,5 år, det setter seg fort i halsen.

Annonse

Skrevet

Det er nå forskjell på mikropopp og hjemmepoppet.

Ikke HI

Skrevet

værste jeg har lest!!!!!!

Popcorn til så små barn ?At du tør!!

Nei,vettu hva,det er mye annet som kan gies som kvelds...

Skrevet

Jaja, nok et duste-innlegg. Er det ingen som skjønner at HI kun er ute etter å provosere? Og - big surprise- hun får det jo til!

Skrevet

tror du lyver jeg..for å provosere...fritidsproblemer???

men viss det du skriver er sant er det jo ikke særlig smart da....inneholder jo ingen vitaminer eller noe.hva med litt frukt????hørt om det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...