Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Vi bruker å ha dem enten til pølser eller til å dyppe i kakaoen;) Tror det blir solgt endel pølsebrød på butikkene, så du får spørre der;)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Ja, nå er jeg veldig spent! Jeg vil gjerne ha flere synspunkt på dette, da det tydeligvis er veldig galt. Nå spiser jo ikke min sønn pølsebrød.. og jeg tror muligens barnevernet hang seg mer opp i "KUN pølsebrød, eller ikke mat i det hele tatt" med fokus på den siste delen. På hvilken måte spiser du ditt pølsebrød? HI i Falsk melding - tråden
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Vi spiser pølsebrød til pølser, og som "brød" når vi skal kose oss. Men det er kun det ene spesielle slaget vi får på den lokale bakeren som er "frokost og lunsj" pølsebrød. Med enten smør og salami eller smør og brunost.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Hva er ikke galt med pølsebrød? Det er IKKE mat. Stort sett usunt innhold og masse luft. Spiser grove pølsebrød/ lager selv når vi er på pølsegrilltur. Ikke fordi vi er hysteriske, men hva er pointet med å putte i seg ting som nesten ikke er mat.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Nesten ikke er mat?! Det kommer nå helt an på pølsebrødet det! Hehe... Men jeg er ikke uenig i at "your average" pølsebrød ikke er allverdens å skryte av, og slett ikke MAT i ordets rette forstand. Også har man de himmelsk deilige pølsebrødene som bakeren her har. De smaker omtrent som boller, men har mindre sukker, er "fyldige" og gode og metter bra, og ikke minst er de GODE. Det er jo ikke akkurat hverdagskost for oss heller, men akk så praktisk hvis man er på piknik, på stranda eller annet og har lyst til å kose seg litt:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Bare å lese bak hva de inneholder! Masse dritt.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Hmmm, masse dritt? Nå får jeg faktisk ikke med innholdsdeklarasjon fra gode gamle baker Klausen nedi gata her altså, men jeg vil tippe følgende; Mel, egg, melk, salt, sukker og gjær. Ser du virkelig IKKE at jeg for ørtende gang skriver at dette ikke er de butikkkjøpte som har holdbarhet på vinter og votter og derfor trenger tilsetningsstoffer? De jeg kjøper er ferskvare, laget samme dag, solgt på halv pris dagen derpå og kastet dagen etter det igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Det inneholder null næring og man kan bli syk av å kun spise det over ikke så veldig lang tid faktisk. Det er hvitt mel og vann. Det skal være som tillegg til annen mat man skal legge oppi, og denne type mat er ment å spise en gang iblant, så sier seg vel selv hvor ille kun pølsebrød er som et måltid alene.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Om man skulle plage barnevernet med alle foreldre som innimellom gir ungene sine mat som ikke er spesielt sunn hadde det blitt travelt for barnevernet ... sånn tatt i betraktning at to tredjedeler av Norges voksne befolkning er overvektig eller noe i den duren så må det jo være ganske vanlig med usunn mat ;-) (og pølsebrød er vel langt fra det værste en kan gi ungene en gang i blant)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 En gang i blant er det vel ingen som reagerer på. Alltid er vel direkte livsfarlig.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har ikke lest den tråden det er snakk om. Hvis man kun gir barna en sort mat til alle måltider er det jo farlig uansett hva slags mat det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Pølsebrød er jo fantatisk mat. Det inneholder akkurat riktig fordeling av fett, karbohydrater og protein. Det er også riktig så næringsrikt. Kombinert med noen vitamin-piller kunne du sikkert reist til mars og levd på bare pølsebrød underveis. Det har vel noen mangler når det kommer til fiber og inneholder også lite grønnsaker, men vanlig brød du kjøper i butikken er verre. De er ikke særlig mye sunnere, men gir ofte inntrykk av å være sunne/grove uten at de faktisk er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå