Meg og alle gutta Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Tenkte jeg skulle spørre deg om hvor mange dager etter EL du tok blodprøven som viste 21? Sitter nemlig å lurer på dette her enda.. hehe Får liksom ikke charten min til å stemme sånn som den er nå.. Kan godt tenke meg at jeg hadde EL på dag 16, men tempene er jo så varierende, så får liksom ikke helt ro i kroppen. Og jeg syns 20 på prøven var vel lavt til å være 5 dager etter EL? Mulig jeg tar feil, derfor tenkte jeg å spørre hvor mange dpo du var da du tok blodprøven din:)
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Hei! Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå, men tenker du på den blodprøven jeg tok for å få påvist EL? Det var på min cd 21, og den viste at jeg hadde hatt el, men ikke på hvilke syklusdag. Antagelig hadde jeg hatt EL på ca cd 12, det er det jeg pleier, så da ble prøven tatt på ca 9 dpo. Slik som jeg har forstått gyn, så trenger en ikke å ha veldig høyt for å få påvist at en har el, det er ikke "bedre" å ha 60 enn 30 f.eks, begge deler betyr kun at en har hatt el. Så hvis den prøven du tok var slik at progesteron over 16 betydde at en hadde hatt el, var jo 20 et godt resultat mtp el. Ja, det chartet ditt var litt vanskelig denne mnd... Men cd 21 ser nå ut som den riktige dagen for el da, slik som chartet ditt er nå... Og den er høy og fin ennå
Meg og alle gutta Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2009 Ja det var den blodprøven jeg tenkte på.. Du tok din 9 dpo og jeg samme dagen som EL og begge ga resultat. Syns det er merkelig at den skal slå ut samme dag som jeg hadde EL altså. Men når jeg ser på tempene mine ser det ut som om EL var på dag 21 ja.. Legger jeg inn info om tappen på dag 16, skifter FF mening til at det var EL dagen, og det føler jeg ikke stemmer når jeg ser på tempene. Da blir dag 21 helt klart mest riktig.. Bare sliter litt med den blodprøven. Trodde ikke det var mulig å få utslag så tidlig som samme dag som EL. Nå kjenner jeg det stikker og murrer litt her så mensen er nok rett rundt hjørnet. Føles akkurat likt ut som alle de andre syklusene, så da er det bare å vente på svar fra volvat å få starta opp med ivf snart..
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Ja, skjønner.. Kan du ikke ringe gyn å spørre hva han mener om blodprøven da? Så får du i hvert fall klarhet i det? Hvordan går det i dag da? Håper at mensen ikke kommer!
Meg og alle gutta Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2009 Hei igjen:) Da er det bekrefta.. mensen dukka opp i dag, så da KAN man altså påvise EL samme dag som man har det.. Da vet vi det:) min gynekolog mente at det var mest sannsynlig at EL var på dag 16, da hun ringte meg ang blodprøve svaret. Hun trodde ikke det var dag 21. men nå VET vi at det var det. Tempene stemmer med dag 21 og tanterød kom som forventa idag. Kjedelig, men nå skal vi bare ta det helt med ro framover å vente på at søknaden vår på volvat er ferdig behandlet, så vi kan starte opp med ivf der:) Har vel stressa mye med dette her, kanskje litt ubevisst også, så får se om det hjelper å slappe av. Planen fremover nå til vi får ivf er å kun ha sex hver 3. dag. (råd fra purvis ettersom mannen min har få ideelle spermier) droppe temping, testing, pergo, hostesaft, grapefrukt juice, FF ja, alt egentlig, å se om det går da, hvis ikke så får noen andre gjøre jobben for oss på volvat om ikke alt for lenge.
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Og nei, så trist at mensen kom da! ( Det var skikkelig kjipt.. Høres ut som en god plan det der med sex hver tredje dag da, skikkert lurt å bidra til å redusere stress, for det vil jo vel alltid være et stressmoment å være prøver over tid.. Men det er nå veldig fint at dere har en plan fremover og at dere får hjelp ved IVF Det er en spennede prosess, håper at det er det som skal til for dere Har kvaliteten til mannen din blitt bedre etter behandling hos Purvis? Hva undersøkte han?
Meg og alle gutta Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2009 Ja, det går seg vel til for oss alle på en eller annen måte før eller siden vil jeg tro:) Vet ikke om kvaliteten har blitt noe bedre etter at vi var der, da vi ikke har tatt noen nye prøver. Vi bestilte time hos han etter at vi hadde fått svar på sædprøven vi tok på riksen. Trengte litt svar og ville finne ut av ting. Han var inne å avla en ny prøve hos purvis og gjengen, så fikk vi time hos purvis. Han sjekket hele pungen, som kjentes grei ut, så tok han ultralyd (der bak) fant en fortettning i venste sædleder og en gammel infeksjon. Mannen min fikk pergo for fortettningen. Han mente det kunne bidra til å kanskje åpne opp litt... Litt krutt i pungen som han sa. Vi følte ihvertfall at vi gikk derfra ganske mye klokere. At vi hadde fått undersøkt det som er å undersøke og fått svar på alt vi lurte på. Han mente sex hver 3. dag er nok, da vil det være celler tilgjenglig hele tiden. Har vi sex hver dag, skyter han med blårøyk sa han.. Ganske logisk egentlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå