Gå til innhold

har dere 2 regnsett i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min har de siste dagene vært klissvåt når vi henter han. igår var han gjennomvåt gjennom regntøyet, og idag hadde han ikke regntøy på seg, fordi det ble vått når han lekte ute på formiddagen.

er det vanlig å ha et ekstra sett hengende i barnehagen?

er deres barn ofte våte når de henter dem,? skjønner jo at barn blir våte, og at de må få leke fritt. håper bare ikke at han har vært våt så lenge. blir jo kaldt og ubehagelig.

han er snart 2 år.

Skrevet

Nei, vi har ett sett regntøy, og ett sett utebukse/jakke (softshelljakke og bukse fra PoP). Blir det ene vått så tåler det andre en tur ut :). De som ikke har to sett uteklær i bhg "vår" får låne av bhg, om de har blitt våte.

Verre om støvlene blir våte inni dog...da er det bare å bli inne ;)

Skrevet

Det har ikke vært nødvendig i vår barnehage, for er det så dårlig vær er de bare ute en gang. Men om de alltid er ute to ganger, ville jeg ha hatt et ekstra hengende. De har noen helt greie på sparkjøp som vi har brukt som ekstratøy, tror settet kostet under 100 kr.

Skrevet

Nei, det har aldri vært nødvendig med noen av dem (eldste er nåe skolegutt). De har i høyden vært litt vår rundt håndleddene etter å ha sukket hender for langt ned i søledammer.

Kanskje du skulle prøvd et annet regntøy? :-)

Skrevet

Vi har et sett med regntøy til hver, og 1 vår/høstdress som kan brukes som regntøy. Og de har 1 par med støvler hver.

Skrevet

Vi bor forresten på et av landets mest regnfulle steder og de er mye ute, men regntøyet holder tett.

Skrevet

Nei vi har kun ett regnsett totalt, de aldri våte.

Skrevet

De ER aldri våte skulle det da stå;)

Skrevet

Med barn som setter seg i søledammen med en gang de kommer ut og sitter der til de skal inn igjen, så hjelper det ikke uansett hvilket regntøy man har (de ansatte kan selvfølgelig løfte dem ut igjen, men de har gjerne flere barn å passe på og har ikke tid til å flytte på et barn hele tiden).

Vi har kun et sett regntøy, men har aldri hatt behov for flere sett fordi de aldri er ute mer enn en gang når det regner. Det er stort sett alltid flere barn som blir gjennomvåte når det er veldig vått ute fordi det er dårlig avrenning i barnehagen vår, så hvis planen egentlig hadde vært å være ute to ganger en dag, så hadde nok de med tørt regntøy gått ut og resten funnet på noe inne.

Skrevet

Mine har da sittet mye i dammer uten å bli våte. De er som regel ute 2 ganger for dagen, skal være sktremt dårlig vær om de ikke er det.

Skrevet

jeg må da ha en ekstremt merkelig unge som alltid blir våt da, hehe! eller veldig dårlig regntøy.

har det bamse regntøyet fra hennes og mauritz tror jeg det er.

Skrevet

Prøv reflex sitt neste gang..:) Har aldri opplevd at Mathea har blitt våt i det hvertfall.

Skrevet

Prøv refleks sitt. Uovertruffent!

Skrevet

Har bare ett sett regntøy til hver av mine. Er ikke ofte våte, nei, men det har jo sjedd.

Skrevet

vi har reflex regntøy og reima dress. aldri våt hverken i regntøyet eller dressen. og hun svømmer i dammene.... har også et par støvler og sånne ecco goretex vintersko. nå bruker hun støvlene men hun har brukt vinterskoene i hele vinter... ikke våt der heller.

i barnehagen har de også ekstra støvler og regntøy.

Skrevet

Nei det har ikke vært nødvendig med mer enn ett sett.

Ser noen barn på avdelingen blir mer våt enn andre. Noen setter seg jo i dammer og blir våt tvers gjennom.

Akkurat nå har vi to sett, men det er fordi vi holder på å avvenne med bleie.... tenkte det var greit å ha et ekstra sett tilfelle uhell..

Skrevet

Nei, har bare ett til hver. Det har hendt de har blitt skikkelig våte, til og med nedi støvla. Men, da har nok ikke regnbuksa vært dratt godt nok over støvelen og strikken under.

Da har de fått lov å være inne.

Skrevet

Om det er kaldt og barna blir våte er de bare ute en gang pr. dag. Vi har en vårdress og en regndress i barnehagen, så han har skift der.

Skrevet

Vi har to sett til hver unge.

Et "vanlig" regnsett, sånn plastikk liksom til hvert barn, og så har minsta vårdressen til Reima og eldsta har et sett fra Helly Hansen som er regnsett men ikke "plastikk"

Skrevet

Mi barnehagejente blir alltid våt i regnkleda sine, og det er Reflex sine. Ho sit på kne i vanndammer. Og da blir ein våt uansett. Det er ikkje til å unngå at ein ikkje blir våt. Ein må nesten ha vadestøvler på barna for at dei ikkje skal bli våte.

Det aller viktigaste er at ein faktisk putter buksa ned i støvlene før ein tar på seg regnkleda. Men, eg ser jo at regnbuksa er langt over støvlene enkelte ganger.

I vår barnehage finnes det låneregnklede viss ein skulle vere veldig våte. Til og med støvler.

Skrevet

Vi har ett sett regntøy og en parkdress/vårdress (som funker i dårlig sommervær...).

Han er aldri våt når vi henter ham. Men i bhg til småen er det slik at om et barn pga klær eller annet ikke kan være ute så får det et tilbud inne i stedet. Så ingen blir gående våte eller kalde der.

Skrevet

Jeg jobber i bhg og på småbarnsavdelingen blir de ofte våt. Spesielt de som har regntøy med fleace inni. Er ute om formiddagen, og holder seg inne etter de har sovet hvis det er veldig vått ute.

Vi tar ofte regntøyet i tørkeskapet slik at vi kan gå ut igjen på ettermiddagen. (vet at regntøy ikke tåler det)

Skrevet

Vi har regntøy pluss remaitec-dress, har aldri opplevd at han er våt gjennom noe av det. Min gutt er den ivrigste på sin avdeling til å være ute i regnet, han eeelsker regnvær! (Åpenbart ikke arvet av meg!)

Bytt regntøy.

Skrevet

Ja tulla har 2. En hel regndress og en 2delt.

Skrevet

Ja, vi har som regel to regnbukser til hver hengende der. Nå har det vært veldig kaldt noen dager har så da har jeg i tillegg hatt regntøy med for inni med til dem.

I tillegg så har de overtrekksbukse og vindjakke, evt. parkdresser.

Jeg har regntøy fra Helly H og syns det er supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...