♥tosmåtroll♥ Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Var hos jordmor i dag, 36 uker på vei, og ligger på ca uke 40 i forhold til størrelsen på kurven! Hun regnet med at lillegutt var ca 3.5-3.7 NÅ!! 4 uker før termin!!! Oh my god....kommer jo til å bli 5 til termin da?? Noen med lignende mål---->med happy ending? Off...hodet var iallefall festet, og nå skal det være sagt at jeg er 1.78 høy, så ingen pingle!Kansje det kan ende godt...men blei litt sjokka!
Kazaya er fødeklar Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Hei! Er i akkurat samme situasjon som deg. Har termin 22/7, ultermin er 28/7, men den vet jeg er feil. (vet hvilken dag jeg hadde eggløsning..) Var hos doktoren i går, da var symfusemålet mitt på 35, noe som er normalt i uke 40. Hodet ligger langt nede i bekkenet. Ble bekymret fordi det magemålet hadde jeg ved fødsel (uke 39)på de to barna jeg har fra før. De ble født en uke før termin og var 4170 og 3610 noe som er en solid vekt.. Føler ungen fyller hele livmoren nå og kjenner masse nedpress og mensturasjonssmerter i ryggen. Legen mente derimot at ungen sikkert ville komme før, så jeg trøster meg med det. Ringte også jordmor på føden så sa at magemålet ikke var noe å bekymre seg over da det kan være mye fostervann og siden jeg er ganske høy 173 cm..Så både lege og jordmor mente det ikke var noe å bekymre seg over.. Jeg ble likevel ikke helt rolig og håper ungen kommer i starten av juli og ikke mot slutten! noe jeg har på følelsen av. Får håpe du kommer i fødsel et par-tre uker før.. Masse lykke til!
Anita*født* Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Har mye høyere sf mål enn det og min baby er liten om jeg skal tro på ul,fikk en stor jente for 12 år siden.. He he hadde mye mindre sf mål da,så vet ikke hva jeg skal tro jeg,
Countess Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Men om det er sf målene dere da går etter,kan det jo være veldig feil! Kommer jo også ann på hvor bl.a. morkaken ligger.. Om du "bare" er 36 uker på vei og du allerede er på størrelsen du burde være på i uke 40,kan du ikke da be om en ultralyd for å sjekke dette? Det sies jo at en baby "normalt" legger på seg 200 g de siste ukene er det ikke? Så den vil vell ikke være sååå stor Syns det er mye fokus på barn som er for små og ikke vekser godt nok de siste ukene..synes det må være like mye fokus om barna er over "normalen". Er jo ikke bra det heller! Håper det ordner seg
♥tosmåtroll♥ Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2009 off, ja, håper det blir to uker før...han er jo klar nå i utgangspunktet! Di kan jo ta feil....men regner med og forbereder meg til stoooor gutt mot termin! :-) Skummle greier...kan noen kaste litt fødestøv på meg??
Chihiro 020909 - på overtid Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Min erfaring er at det ikke trenger å være så sterk sammenheng mellom SF-mål og fødselsvekt. Var hos jordmor denne uken, og magemålet var litt under den røde linjen. Hvorpå hun sier at dette barnet blir nok ikke så stort. Da måtte jeg bare le, for hun sa det samme om nr 2, og han var 4,2 kg og 38 cm rundt hodet, selv om SF-målet også da var under gjennomsnittet. Men det var ikke noe problem å få ham ut, og jeg er ikke høy, ca 1,63.
Lykke X 4 Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Enig med Chihirio. Har født et barn på over 5 kg. Ingenting viste det på SF-målene, som var normale. Men med nummer to derimot, lå SF-målene langt over det grønne feltet (og normalene) hele tiden, men han veide "bare" 3700 g Skal på vekstestimering nå, for å sjekke hvor "landet ligger" med nummer tre.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2009 Får håpe på litt feilberegninger da! :-) Men har på følelsen at gutten min er en lang hylert!! Håper bare han er tynn...med et bittelite hode!!hehe!! Takk for svar jenter! Alltid trøst å få her, og godt å få delt litt tanker og følelser med andre (ikke bare typen som ikke forstår angsten min)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå