Gå til innhold

Nattevakter fremover

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

i svangerskapet:Jeg er tidlig(9u)så foreløpig går det greit..,har mulighet til å sitte behagelig med beina høyt osv,men har andre noen erfaringer på dette?

Det varierer hvor travelt det er,og jeg kan jobbe inntil 5 stk nattevakter om gangen.

Har fast ansettelse og sånn,men det er-slik jeg se det-supertravelt på dagtid,så vet neimen om det er noen løsning heller.

Vil gjerne stå i jobb lengst mulig,blir fryktelig lenge å skulle gå sykemeldt synes jeg.Men,kanskje litt redusert etterhvert??

Det jeg EGENTLIG er ute etter er om det kan være skadelig å jobbe så mye natt??Blir jo mer kaffe og uregelmessig spising f.eks.

Noen kloke damer som kan svare meg??Jeg er 38 blitt,ingen ungjente heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Forstår at du gjerne vil jobbe så lenge som mulig, men du har vel ikke lyst til å gamble med spiren din? I følge forskning er det faktisk 50% større sjanse for å miste dersom man jobber nattevakter... Jeg jobber selv i helsevesenet og jobbet mye natt. Har slitt med å bli gravid ( bl.a. operert for endo, hatt hormonbehandlinger, 1 inseminasjon og 2 IVF før vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få egne barn), men ingen sa til meg at nattevaktene hadde stor innvirkning på fruktbarheten. Vi klarte faktisk mot alle odds å bli gravide på egenhånd, men jeg mistet i uke 8... Pga fare for infeksjon fikk jeg da legeerklæring på at jeg ikke skulle jobbe nattevakter i 3mnd når sykemeldingen gikk ut. Rett før de 3 mnd var over var vi gravide igjen! Jeg er nå 39 år og gravid i uke 26 :)

Dessuten burde du holde deg til anbefalingene fra mattilsynet ang koffein; 2 kopper kaffe eller 4 kopper te eller 1 liter Cola pr døgn... Jeg tar 1 kopp kaffe og 0,5 l Cola pr dag pga kvalme.

Og ja, det er litt kjedelig å være sykemeldt. Men du kan jo få legen til å skrive ut en erklæring om tilrettelagt arbeid og ingen nattevakter. Den nye typen sykemelding åpner for det :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...