Gå til innhold

Kan noen hjelpe emg med oppsigelse av barnehageplass??

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med en enkel og god formulering? Tenkte å si opp innen 1 juli, barnehagen har 3 mnds oppsigelsestid. Skal jeg da skrive med virkning fra den datoen jeg skriver oppsigelsen på eller fra hennes siste dag i barnehagen? Jeg surrer litt rundt meg selv her og kommer ikke opp med noe som helst..

Fortsetter under...

det skal ikke være nødvendig å si opp barnehageplassen

hvis du ikke har takket ja til plass fra høsten.

da slutter barnet fra ferien og du slipper å betale i oppsigelsestiden.

hvis du derimot har takket ja til plass skriver du at du sier opp plassen fra første juli. da er siste dag i barnehagen 31oktober.

Du må skrive opp fra dagen du skriver det. Vil anbefale deg å lese vedtektene en gang til, for noen barnehager har ikke juli som oppsigelsesmåned, og dermed KAN du risikere å måtte dytte oppsigelsen en mnd lenger, om du skjønner?

Dersom barnet skal over i skole trenger man ikke si opp, men ved overflyttinger er det vanlig med oppsigelse, fordi barnehagen ikke kan tilby startdato til nye barn før de har skriftlig oppsigelse med slluttdato for de "gamle" barna:)

Vedtektene du signerte når du fikk plassen, sier alt om reglene som gjelder din barnehage. Veldig forskjellig praksis der ute!

Lykke til!

Enig med forrige, forhold deg til din barnehages vedtekter! Det er myyye forskjellig praksis der ute, og det er viktig at du følger det som står!

Skriftlig oppsigelse bør alltid være en selvfølge, det handler både om kontrakten man skriver under på, og også for å sørge for at personalet har god kunnskap om når barnet har sin siste dag. Både for å kunne fylle opp riktig, og for å kunne markere dagen på en hyggelig måte!

Men det behøver ikke stå mye, " jeg sier herved opp plassen til mitt barn fra dato" holder i massevis. Og jeg ville skrevet dagens dato når jeg sendte brevet, så sier bhg fra hva som blir siste dag utifra vedtekter!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...