ymeeiram Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Detter er en litt trassig sak. Har gått hjemme med nr 2 nå frem til 3/6. Fikk da sykmelding med min lege da jeg venter nr 3 med termin 27 oktober og sliter med bekkenløsning og låsning. Har ringt nav utallige ganger for å forsikre meg at dette skal gå i orden til utbetalingsdatoen for sykepenger (som vist er den samme datoen som utbetaling for foreldrepenger etter det jeg skjønner på nav sine internettsider). Snakket med nav forvaltning i dag og de har enda ikke sett på saken. Dette skal vel ikke være noe problem? Er sykmeldt fra arbeidssøking men er da arbeidsledig da jeg ble sagt opp fra min forrige jobb 6 mnd før termin med nr 2. Var da organisert og fikk ordnet avtale om at arbeidsgiver betalte lønn til jeg gikk i permisjon men at fra den dato opphørte deres lønnsplikt. Alle disse papirene har nav også fått så de får dokumentert hvordan situasjonen min var og har blitt. Noen som kan gi meg ett vettugt svar på dette? Det skal vel ikke være slik at jeg må melde meg arbedisledig får så å få sykepenger?
Spira31 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Fant du ut av det? Isåfall les gjerne min tråd her på siden også!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Kan kanskje være at nav ikke klarer å avgjøre om du skal ha sykepenger etter grunnlag som arbeidstaker eller som arbeidsledig? Jeg kjenner ikke helt reglene rundt dette men vet at det kan være at du skal ha "status" arbeidsledig siden du ikke lenger har noe arbeidsforhold å være sykemeldt ifra. Grunnlaget for dagsatsen på sykepenger blir da ikke den samme som dagsatsen for foreldrepengene. Tor jeg. Vet at dersom du får dagpenger istedenfor sykepenger i perioden fra til ny permisjon kommer du ender særregel for gravide arbeidsledige. Du får da foreldrepenger beregnet utifra de 6 BESTE av 10 siste mnd, stedenfor gjennomsnittet. Håper du får svar snart og du får vel heller purre dersom du ikke hører noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå