LaBellaBella Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Tror jeg har en SA på vei, dessverre, Ekstra kjipt ettersom jeg hadde en MA i uke 13 i februar. Er nå i uke 6 og har det siste døgnet blødd litt, det vil si der har vert blod på papiret når jeg har vert på toalettet. Ingen klumper eller smerter. Er det slik at det alltid skal komme en klump ved SA eller er så tidlig at en ikke vil se det??
♥Bubble♥ Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Jeg hadde en SA i uke 6, den startet sånn. Litt blod og så kom det bare mer og mer, med blodet kom også smertene. Jeg kjente at fostrene kom ut, alt er blitt ganske "stort" (ca 5 cm langt)når du er kommet til uke 6. Håper virkelig det gir seg og at det kommer av andre ting. Masse lykke til Krysser fingrene for deg
superspent75gravid Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Når jeg hadde sa var det ingen klump som kom, men jeg blødde så jeg måtte ha på bind. Like mye som en normal mens tenker jeg. Jeg mistet i uke 5+4. Hvis du ikke har smerte eller mer blod er det ikke sikkert at det er en sa på gang. Flat ut på sofaen og ta det med ro.. Når jeg var hos legen for å konstantere sa sa han at det var helt normalt med litt blod på papiret, for slimhinnene blir veldig karfylte og kan lett begynne å blø. Dette er ikke noe farlig:)) Krysser fingrene for at det bare er det som skjer. Massevis med lykke til=)
*shehasmyheart* Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Hei:) Jeg kan vel ikke si så mye annet det som allerede er sagt her. Jeg hadde en sa for 2 år siden ca. Hadde ikke vondt. Begynte å små-blød. Så ble det som en vanlig mens egentlig. Kanskje litt mer. Kjente ingen klumper. Alt kom ut. Jeg hadde ikke sjekk hos legen. Snakket med de selfølgelig. Hadde kontakt et par dager. Men kroppen ordnet alt selv. Det er veldig sårt når det skjer. Men som det blir sagt, så må det jo ikke være det! Legg deg ned og ta det med ro. Kanskje det stopper igjen. Og litt blod er ikke uvanlig. Det hadde jeg ganske lenge med førstemann. Krysser fingrene for deg! Klem (Ble litt rotete dett...)
LaBellaBella Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2009 Takk for svar :9 Er nok ganske sikker på at det er en SA på gang så får bare vente å se. Får ikke time med lege før ut i juli, hadde jo vert ok å vite at alt er ut men rekner med jeg kan ta en gravitest om en uke eller to og se. Pokker så kjipt at det skal gå gale to ganger på rad men,men får satse på at alle gode ting er tre God helg alle sammen
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Kjempe trist:/ Men jeg er også der, at alle gode ting bare MÅ være tre.......både for deg og meg:) Klem
♥Bubble♥ Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Hei! Må bare korigere svaret mitt litt Leste det nå og det hørtes litt feil ut Det var ikke fostret som var ca 5cm langt, mne hele greien som kom ut. Det kom ut i dusjen og var et tøft syn men men ... Så til deg åli. Dra på legevakten for å få de til å sjkke det der. Jeg blir så provosert av leger som ikke skjønner at det er ufattelig vanskelig for den som mister. Ble selv møtt med, det er ikke noe vi kan gjøre med det og bla bla bla... Greit nok at de ikke kan gjøre noe med det men de kan i det minste ta oss på alvor og prøve å skjønne at det er tragisk for oss... Kjenner jeg blir sint når jeg tenker på det. Selv om jeg jeg ble møtt med en nedlatene mine ble jeg undersøkt av legevakten og sent til gyn. på sykehuset. Det skal sies at jeg mistet midt i påsken så det var litt ekstra vansketlig å få komme dit. Det er jo så enkelt som å ta to blodprøver av deg for å se om HcG nivået stiger eller synker og det kan de gjøre to dager på rad. Det kan de da i det minste ofre på deg. Krysser fingrene for deg fremdeles Og skal det værste skje, så må du ikke gi opp og ikke minst ta godt vare på deg selv! Trøste klem
J -76 Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Veldig leit å høre Åli! Sender deg en god klem. Jeg har også opplevd både MA og SA, eneste ok med SA er at en ofte blir raskt gravid igjen. Da jeg hadde SA i 2004 ble jeg gravid igjen i 1 pp og har i dag en skjønn jente, hadde MA i januar og er fortsatt ikke gravid....... Ta vare på deg selv, og i løpet av sommeren er det forhåpentligvis en ny liten spire der, hvis det er SA du har da. Stor klem
Endelig ny spire i magen Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Hei Åli Jeg hadde en SA i februar, drøyde med å gå til lege fordi jeg jeg tenkte det ikke var nødvendig.Men det var mange rundt meg som sa jeg skulle ta en tur. Hadde i smerte, og det begynte med litt blod deretter gikk det over til vanlig mens. Jeg mistet på søndag og på torsdag dro jeg til legen. Det legen sa til meg, var at de ønsket at alle som hadde en SA skulle komme innom for å ta en blodprøve. Det vil da også bli registrert at du har hatt en SA og du kan bli fulgt opp litt bedre ved neste graviditet. Prøvå ring legen på mandag og si at at du har hatt en SA så får du sikkert komme inn til legen. ( kanskje ikke fastlegen din) Lykke til, så håper vi spiren sitter snart for oss alle sammen.
Meg med tre små prinsesser Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Vil bare fortelle at jeg hadde en slik blødning i uke 7 da jeg var gravid med jenta mi. Kom litt blod i trusa, og hadde blod på papiret i noen dager. Fikk time med lege, og han sa jeg bare måtte vente å se om det kom mer. Men det var heldigvis ingen SA. Så det er fortsatt håp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå