Gå til innhold

Dere som bruker pose om natta til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvordan syns dere det fungerer? Hjelper det på urolig baby? Selv har jeg ei som er helt i hundre oppi senga etter leggetid. Vurderer seriøst å skaffe en sånn pose.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med pose når knøttet var rundt 4 mnd. Da var det fordi han drev å sparket av seg dynen. Det funket bra. Når han ble ruundt 6 mnd så klarte han å snu se gi sengen og sette seg halvveis opp. Så da kjøpte vi ny pose med seler.

Jeg mener det funker. Han kommer seg ikke rundt på magen, og dermed blir "tvunget" til å holde seg rolig i sengen. Ser at det har hjulpet på dagtid også. Da bruker han ikke sele.

Mao. Kan anbefales på det varmeste

Skrevet

Vi bruker pose, men ikke med seler, da. :) Det fungerer fint. Jeg slipper å bekymre meg for at han blir kald osv. Men det hjelper ikke så mye ved leggetid. Han turner like mye med posen på. :)

Skrevet

Småtten min har brukt pose fra han var 3-4 uker gammel, fordi han akte seg nedover i senga (selv om jeg hadde "forkortet" senga) og havnet under dyna. Det hadde ikke mor nerver til, så fra da av har det vært pose. For oss funker det på den måten at han ikke havner under noen dyne. Han er ikke spesielt urolig om kvelden ennå (ikke slik at han turner i hvert fall), så om det vet jeg lite.

Skrevet

Vi har pose, men som det blir skrevet over her så turner han like mye i den. Men da slipper jeg og uroe meg for om han har dyne eller ikke :-D Og jeg har ikke seler, her foretrekker nemlig lillegutt å sove på magen (begynte for et par uker siden). Men som sagt så ligger han ofte å turner ca 20 minutters tid etter han har blitt lagt før han slokner, men det er helt greit siden han sovner på egenhånd tilslutt ;-)

Skrevet

Har pose uten seler, forresten (fra Ikea), og småtten er fem mnd gammel.

Gjest yrild
Skrevet

Har hatt pose til lillemann fra fødselen og er kjempefornøyd med det. Lett å ha kontroll på at han ikke får dynen over hodet og har det passe varmt etc. Posen vi bruker nå er også fra Ikea.

Skrevet

Vi bruker pose uten seler, mest for å være sikker på at hun ikke blir kald uten dyne, og at hun ikke har dyna over hodet. Hun turner like mye før hun sovner, men vi merker hun sover mye roligere. Før lå hun alltid helt inni sprinklene på den ene siden, gjerne med dyna over hodet og nede i et hjørne. NÅ ligger hun stort sett der vi la henne ned :) Den gir litt trygghet kjenner jeg :) Så vi anbefaler gjerne!

Skrevet

Vi brukte slik pose fra h&m før, fodi han sparka av seg dyna. Nå har vi fått lånt en slik babysafe med seler, fordi han turna rundt i senga og sovna aldri. Etter den posen kom i hus har det blitt mye bedre. Han klarer av og til å snu seg rundt i den posen og, men tror vi har fått den så stram som den skal være nå. Han sovner på et blunk hver kveld, bank i bordet, så lenge han har posen på. Mye enklere vå roe han på natten og, om han våkner.

Hos oss virka det som om knerten egentlig ville sove, men kroppen bare vridde seg rundt og turna;)

Skrevet

Takk for svar folkens! :)

Høres ut som pose med seler er tingen for meg...

Gleder meg til å prøve dette på snuppa! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...