las chicas Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 kom plutselig til å tenke på stråling å sånn for babyen... ikke for å være hysterisk, som sikkert mange vil si jeg nå er, men kom bare til å tenke på det. sitter med datan på fanget opptil flere timer i døgnet. noen som vet....?
Tøssa Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg spurte jordmor, men hun visste ikke sikkert. Men jeg får veldig ofte kynnere om jeg sitter med pc'n mye på fanget - så jeg tror vel at det ikke er sånn kjempesunt å sitte mye med den der.
Johan Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Flere timer hver dag synes jeg er litt mye. Det er faktisk så mye stråling at menn anbefales å ikke sitte med pc i fanget, for da blir sædkvaliteten dårligere. Vi vet jo foreløpig lite om langtidsvirkningene av all strålingen vi omgir oss med.... Men du kan jo bruke sånn pc-pute (ikea har billig), så reduserer det hvertfall litt.Og sitte ved bord, det er jo gjerne litt bedre for nakke og rygg også..
Irene Adler Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Pc'en stråler IKKE. Det er en myte. PC'en er bygd på en sånn måte at dem ikke stråler. Det du kjenner er Varmen og den kommer av at maskinen bruker strøm og da blir den varm akkurat som en lyspære. Det eneste som stråler på maskinen er trådløst nettverk, men det er veldig lite. I forhold til en mobiltlf er stålingen fra nettverket veldig lav, ca 2% mobilens stråling. Ikke noe å være redd for. Gammeldags TV, ikke flatskjerm, stråler mer. Og det er ikke stråling som gjør sædkvaliteten dårligere, for PC'en stråler ikke, men det er nettopp varmen. Sædceller er følsomme for varme.
Johan Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Ok, da har jeg misforstått kanskje. Men jeg er likevel generelt til all stråling vi omgir oss med. Selv om de ikke har sett noen virkning enda, vet vi ingen ting om langtidsvirkningene.
Ønsker1til <3 19.09.09 <3 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har en sånn PC pute fra Ikea. Da blir det ikke varmt og forhåpentligvis mindre stråling.
mini blir storebror Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 eg merke vis eg sitte me pcen på magen /fanget så virker det som lille D i magen blir heilt hysterisk.. så bruker alltid en pute mellom mage å pc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå