CMH Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Ja, slenger meg på bølgen. Vi sliter! What to do?! Ungen spreller spinnvill i senga, vil ikke sove og bare ler når jeg prøver å bysse henne i seng eller kose med henne i vår seng for å roe henne ned.
CMH Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. juni 2009 Sånn har hun forresten vært en stund, snudd døgnet helt. Andre med veeldig aktive babyer? Hun er bare litt irriterende våken..
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Adrian begynner også å bli vill når han skal legges av meg...så nå gjør faren det! jeg kan IKKE legge gutten min,blir bare masse tull! for en liten stund siden var det bare jeg som fikk han i seng,men nå er det omvendt hehe. Han sparker og er helt vill med både armer og bein. Jeg bruker ett par timer på legging,Morten bruker max en halvtime.ikke det engang!! Adrian er 6 mnd om 5 timer og 10 min hehe
CMH Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2009 Okeei, takker for svar, hehe. Her er hun like vill med faren sin og, men idag har det vært verst! Hun er forresten i skrivende stund lysvåken, ugh..La henne klokken 19.25
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Start i motsatt ende - finn ut hvor lenge hun sover hvis hun får "sove ut" så lenge hun vil, og start med å vekke henne en halvtime tidligere. Samtidig justerer du dupping deretter, sånn at hele dagsrytmen hennes blir litt fucka i ferden mot å bli bedre. Og gitt at du vet hvor mange timer hun sover på natta, legger du henne igjen til riktig tid minus en halvtime ut i fra stå-opp-tidspunkt. Altså, hvis hun vanligvis sovner sju og sover til sju (tolvtimers natt altså), og har en dupp fra 12-14 for eksempel, og du finner ut at hun sover til ni om hun får sove, så starter du med å vekke henne halv ni, lar henne duppe halv to til halv fire, og legger henne halv ni igjen. Neste dag er det opp åtte, dupp fra ett til tre, i seng åtte. Dagen etter, opp halv åtte... osv. Måltider må jo selvsagt justeres likedan. Det er i alle fall det eneste som funker her når hun har vridd døgnet- noe hun gjør hver gang hun blir syk Det blir en ukes tid med krakilsk barn og lite voksentid på kvelden, men det er SÅ verd det når man er i havn Og kjører jeg hardt og legger sju og tar opp sju, blir hun bare verre.
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 kanskje det er en liten fase hun er inni? husker Emma ble sånn helt plutselig når hun var mindre,rundt 7-8 mnd.Da var jeg alenemor så det var bare jeg som kunne legge henne,og hun ble HELT på tur hver kveld! og hvis BF kom for å prøve noen kvelder så var hun like vill...Men hun kutta det ut etter en liten stund heldigvis,men jeg kunne fint gå å legge meg i senga kl 2 på natta og hun enda var våken! veldig frustrerende er det! Ikke alltid de søte små forstår at etter ett visst tidspunkt på kvelden så skal det være ro i heimen
CMH Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2009 Tusen takk for fine svar, begge ) Skal prøve det Roheryn! Håper det er en liten fase hun er inni, hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det er noe som plager henne. Men tennene f eks har akkurat kommet opp. Har just kledd av henne nattdrakten, så nå skal hun kun sove i korterma body. Nå er det straks 5 timer siden jeg la henne, har akkurat gitt henne flaske, så krysser fingrene for at hun snart sovner! I wish..
AO3 Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Sånn er knerten vår også innimellom... eller ofte, egentlig. Men aldri så lenge som 4,5 timer, da! Når ungen har holdt på er 4,5 timer, må hun åpenbart være overtrøtt, og skulle egentlig ha sovet for lenge siden, det er kanskje derfor hun holder på som hun gjør? Når knerten min holder på sånn, prøver jeg to ting... Først bare legger jeg meg ned på senga og leser et blad e.l., og lar han styre litt i fred... Så snur jeg ham rundt på ryggen, legger dyna over, fikserer med hånda slik at han ikke klarer å snurre rundt igjen (for det prøver han alltid), og venter på grininga som da alltid kommer. Så stryker jeg litt over kinnet og kommer med kosekluten. Jeg setter meg på senga igjen når han roer seg. Etter x antall sånne runder sovner han vanligvis... Men alle unger er jo forskjellige... Jeg må faktisk tvinge fram gråt (ved å tvinge ham til å ligge på ryggen og ikke tulle på magen hele tiden) for å få ham til å sove!
AO3 Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Stakkars dere, forresten. Det er jo helt fryktelig slitsomt å holde på med legging i 4,5 time... Kvelden er jo fullstendig ødelagt, og utrolig slitsom for alle parter!
CMH Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2009 Like før klokken 1 på natta! Uff.. Og våkna flere ganger på natta..
CMH Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2009 Ja skulle nesten tro at hun var overtrøtt igår?! Uff. Men hun virka helt lyysvåken og var like blid som hun alltid er. Og det er greit, på dagtid. Hehe. Hun er jo aldri sålenge våken av gangen på dagtid heller.. Vi brukte alt i alt 5,5 timer på legging før hun sovna for natta. Må nesten og tvinge frem litt gråt på en måte, så hun skjønner at hun SKAL sove. Men hun kaver og styrer, sparker av seg dyna, ligger der med beina til værs, spytter ut sutta og lager sånne "glad-lyder" som hun gjør når hun er i godt humør. Legger henne og litt på siden og dekker nesetippen litt med litt av dynefliken. Men håper det går bedre idag altså, ble ikke mange timene søvn i natt )
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Vi sleit også fryktelig med lysvåken og strååååålende blid prinsesse leeeeeenge etter sengetid og "voksennatta" hadde begynt... Vi fant ut at vi rett og slett har lagt henne for seint, og hun var overtrøtt! Har skrevet hva som funka for oss i innlegget til mamman til lille bo (husker ikke nicket akkurat nå) som har skrevet om hvordan roe en aktiv baby! Nå som vi har begynt å legge henne tidligere har hun også slutta å våkne hver halvtime-time på natten! Men tok litt tid å få det inn da, men vi tok skritt i riktig retning hver kveld Masse lykke til, er ikke greit med denne søvnen...
AO3 Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Knerten blir også (tilsynelatende) lysvåken og veldig blid når han er overtrøtt - men det er ekstremt kort mellom latteren (han ler aldri så mye som når han er overtrøtt!) og gråten. Det du beskriver er akkurat som med sønnen min... Alle gladlydene, lekingen med smokken, sparkingen med beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå