Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg venter mitt 4. barn om få uker, men skal dessverre ikke amme siden jeg bruker medisiner som går over i morsmelk. Er det noen som vet hvordan de håndterer dette på sykehuset etter fødselen? Lager de melk for oss eller må vi ordne alt selv? Hvordan stoppes melkeproduksjonen min? Har ammet mine 3 andre barn og har derfor ingen erfaring med dette. Må kanskje legge til at jeg skal føde på SUS.
blomstre Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Hei Jeg fødte på SUS. Gav ikke mme, men pumpet meg og gav mm på flaske. De har alt av flaskeutstyr, og man får ikke lov til å orden med noe selv. Foreldrene har ikke tilgang til kjøkkenet der flasker og mme oppbevares pga hygiene-kravene. Så det er bare å trykke på knappen for å tilkalle pleier å få det ferdig servert :-) For å sette seg inn i triks og tips for flaskemating så kan jeg anbefale www.flaskeposten.org, og også forumet flaskemelk her på Dib. Jeg har etterhvert spedd på med mme og ble veldig overasket over alt man må tenke på, så anbefaler dere å være forberedt. Mange erfarer desverre at det er lite hjelp å få ang mme og flaskemating både på barsel og helsestasjonen. Når det gjelder å stoppe melken så har jeg ingen erfaring. Men jordmoren som tok i mot min jente hvisket til meg da hun gikk at jeg måtte bare be om tabletter for å stoppe melkeproduksjonen hvis jeg ville det. Min jente er født med spalte, så hun greide ikke å die. Jeg ville forhørt meg litt med jordmor (ev legen) på forhånd. Er jo ikke sikkert du trenger de hvis ammingen aldri starter... Masse lykke til :-)
Fia71 Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Tusen takk for nyttig svar. Godt å høre at de ordner alt på sykehuset. Skal på innskriving neste uke og skal ta det opp med de da. Jeg ammet minstemann i kun 3 måneder og måtte begynne å spe på med mme etter bare 3 uker pga lite melk, så jeg har litt erfaring med flaskemating. Går i grunnen nokså greit når en har fått rutinen på det, men er enig i at det er alt for lite informasjon å få. Skal sjekke sidene du nevner. Takk igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå