Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med bare en dryg uke igjen her inne før jeg skal over på 1-2 år, er det vel på høy tid å avvenne knøttet... Så i kveld er første offisielle kveld på avvenning. Har merket en stund at hun ikke egentlig trenger alle kveldspuppene lenger, og hun har mer eller mindre sluttet å våkne etter at jeg legger meg, så nå innser jeg at det får være nok. Kanskje får vi henne på dette viset til å slutte å våkne ørten ganger mellom sju og tolv på kvelden også. Det hadde i grunn vært snasent :)

Noen hete tips, annet enn at jeg må sove i rustning for å unngå ran? Hvor mange dager tar det, tatt i betraktning at hun er sta som et uvær? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter to netter med minimalt med søvn håper jeg nå på underverker... Arg.

Ikke at jeg hadde forventet lett match, men jeg HADDE forventet at det var all puppekosen på kvelden hun kom til å savne mest. Men neida. Hun styrer på som vanlig på kvelden, ingen som helst forskjell fra før vi kuttet puppen. Men fem-puppen har hun ALDELES ikke tenkt å gi slipp på. I natt våkna hun nokså presis fire, og var RASENDE på at jeg hadde t-skjorte på og ikke ville gi henne puppen. Vrælte og kasta seg rundt, sparka og slo og var helt på styr. Til slutt - nærmere halv seks - hadde hun styra så lenge at hun var tørst, og etter å ha fått tilbud om vann roet hun seg og var bare hjertelig våken. Så fikk pappa'n lurt henne til å sovne igjen, og da sov hun som en stein fram til i sjutida eller noe.

Jeg har ingen tro på at hun trenger mat midt på natta lenger (spesielt ikke siden hun faktisk til slutt sovna igjen - og sov godt), men hun er sta som et uvær som sagt. Noen gode prognoser, kan hun holde på sånn lenge? Og noen som tør tippe, sover hun rundt før ettårsdagen sin neste helg? :P

Skrevet

Hehe, lykke til videre!! Det er jo sikkert mye vanskeligere å venne av med sånne ting når de er litt eldre, men det går sikkert greit. Bare fortsett å være sta som et esel! Det har funka for oss iallfall:)

Skrevet

Haha, ja. Hjelper nok ikke at hun er året nei.

Men på den annen side, i valget mellom å avvenne tidlig og å ta en skikkelig hestekur nå, ville jeg nok valgt det samme igjen :) Men det begynner å bli litt greit å få henne i en sove-hele-natta-rutine når det bare er en måned igjen til hun skal begynne i barnehage :P Og greit å ta det mens vi fremdeles er hjemme begge to og har mulighet til å ta livet med ro de dagene hun har husert hele natta :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...