Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Indikasjoner: Gel: Overflatiske, smertefulle hudskader (1. grads solforbrenning, skålding av mindre omfang, insektstikk, brennesle, brennmanet, Herpes zoster, Herpes genitalis, pruritus m.v.). Anale lesjoner (hemoroider, fissurer). Urethraanestesi, cystoskopering og slimhinneanestesi ved bronkoskopi og intubasjon. Salve: Smertelindring i forbindelse med mindre brannskader og overflateskader på hud (f.eks. solbrenthet, insektstikk, herpes zoster, herpes labialis, såre brystvorter). Anale lesjoner (hemorroider, fissurer). Smertelindring i forbindelse med undersøkelser og instrumentering (f.eks. endotrakeal intubasjon, proktoskopi, sigmoidoskopi, cystoskopi). Overflateanestesi av gummer før injeksjoner, periodentale prosedyrer. Postoperative smerter etter dentale og otolaryngeale prosedyrer. Liniment: Smerte- og kløestillende ved f.eks. solforbrenning, manetforbrenning, mindre brannsår, insektstikk, Herpes zoster m.m. Graviditet/Amming: Ingen kjent risiko ved bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over, men risiko for å påvirke barnet er liten med terapeutiske doser Dette står i felleskatalogen om Xylocain.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Jeg leste det på felleskatalogen, og tolket det sånn at det går greit..?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Ja, der står jo både at det kan brukes på herpes genitalis(kjønnsherpes), og at det går greit som gravid.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Jeg brukte det da jeg var gravid... men jeg visste ikke at jeg var gravid da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå