Gå til innhold

Kan man bruke Xylocain Gel nedentil når man er gravid? Haster litt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor trenger du bedøvelse nedentil?

Skrevet

Indikasjoner: Gel: Overflatiske, smertefulle hudskader (1. grads solforbrenning, skålding av mindre omfang, insektstikk, brennesle, brennmanet, Herpes zoster, Herpes genitalis, pruritus m.v.). Anale lesjoner (hemoroider, fissurer). Urethraanestesi, cystoskopering og slimhinneanestesi ved bronkoskopi og intubasjon. Salve: Smertelindring i forbindelse med mindre brannskader og overflateskader på hud (f.eks. solbrenthet, insektstikk, herpes zoster, herpes labialis, såre brystvorter). Anale lesjoner (hemorroider, fissurer). Smertelindring i forbindelse med undersøkelser og instrumentering (f.eks. endotrakeal intubasjon, proktoskopi, sigmoidoskopi, cystoskopi). Overflateanestesi av gummer før injeksjoner, periodentale prosedyrer. Postoperative smerter etter dentale og otolaryngeale prosedyrer. Liniment: Smerte- og kløestillende ved f.eks. solforbrenning, manetforbrenning, mindre brannsår, insektstikk, Herpes zoster m.m.

Graviditet/Amming: Ingen kjent risiko ved bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over, men risiko for å påvirke barnet er liten med terapeutiske doser

Dette står i felleskatalogen om Xylocain.

Skrevet

Jeg leste det på felleskatalogen, og tolket det sånn at det går greit..?

Skrevet

Ja, der står jo både at det kan brukes på herpes genitalis(kjønnsherpes), og at det går greit som gravid.

Skrevet

Jeg brukte det da jeg var gravid... men jeg visste ikke at jeg var gravid da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...